Author |
Topic |
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2006/10/10 : 22:52:26
|
Musiktexter engagerar, musiktexter påverkar människor, musiktexter för ut poesin till den stora massan. Musiktexter kan stötta, musiktexter kan beröra, musiktexter kan uppröra. Exemplen är många.
Här kan Ni posta texter som betytt något för Er eller bara allmänt är vackra.
Börjar här med några vackra rader:
We are stardust Come from billion-year –old carbon We are golden We just got caught up in some devil´s bargain And we´ve got to get ourselves Back to the garden
(Joni Mitchell – Woodstock)
Mer kommer...
Posta nu era favorit-texter .
|
Veckans skiva, här ! |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/10/10 : 23:04:18
|
Joni Mitchell har skrivit en HEL del sköna rader, tyvörr tycker jag dock att det är covers på henens sånger som är bäst,, men texten kan man inte ta ifrån henne. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/10/10 : 23:07:25
|
Jag får väl kontra med ett av mina favoritstycken.
All I ever wanted All I ever needed Is here in my arms Words are very unnecessary They can only do harm
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2006/10/10 : 23:11:58
|
quote: Jag får väl kontra med ett av mina favoritstycken.
Från ? |
Veckans skiva, här ! |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/10/10 : 23:16:34
|
Men hal!
Kanske lite motsägelsefullt i denna forumdel,,, "Enjoy the silence" heter spåret. |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/10/10 : 23:18:08
|
Texter, som hal skrev, berör på olika sätt,,, Själv fick jag en klump i halsen när jag läste/hörde denna. Speciellt när man har bakgrunden om den skilsmässa som textförfattaren gick igenom.
Precious and fragile things Need special handling My God what have we done to you We always tried to share The tenderest of care Now look what we have put you through Things get damaged Things get broken I thought we'd manage But words left unspoken Left us so brittle There was so little left to give Angels with silver wings Shouldn't know suffering I wish I could take the pain for you If God has a master plan That only He understands I hope it's your eyes He's seeing through
(Hal, det är fortfarande samma grupp, somd et blir mer från dem) |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2006/10/10 : 23:23:15
|
Vackert och sorgligt. Pratar vi om relationer så har vi en svensk ord-snickare som träffat huvudet på spiken med följande textrader som beskriver ett förhållande som gått i sank:
Jag, jag är trött på denna man, den du gör mej till, men jag vet att jag ger dej dina repliker. Så säg, säg dom ord du inte törs, säg dom om igen. Smaka sorgen av att sakna innan du skriker. Vad vi än har här i våra händer så finns det där hur vi än vrider och vänder. Men vi tar det givet. Det finns inga mirakel, det finns inget paradis. Se oss i spegeln, två spektakel som måste betala ett pris. Det finns inga mirakel. (Peter Lemarc - Det finns inga mirakel)
|
Veckans skiva, här ! |
Edited by - hal on 2006/10/10 23:23:48 |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2006/10/10 : 23:30:41
|
Texter kan ju också vara väldigt sorgliga. Beth Ortons texter har ofta berört mig. Tröstande ibland, väldigt smärtsamma ibland:
Baby do you know what you did today Baby do you know what you took away You took the blue out of the sky My whole life changed when you said goodbye An' I keep crying, crying
Ooooh baby Ooooh baby I wish I never saw the sunshine I wish I never saw the sunshine An' if I never saw the sunshine baby Then maybe I wouldn't mind the rain
Every day is just like the day before All alone a million miles from shore All of my dreams I dreamed with you Now they will die and never come true An' I keep crying, crying
(Beth Orton - I wish I never saw the sunshine)
|
Veckans skiva, här ! |
Edited by - hal on 2006/10/10 23:31:12 |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/10/10 : 23:34:40
|
Ja LeMarc är en av Få bra svenskar som kan få in det poetiska i en text, utan att få det att låta som en Gesslesång.
Jag adderar en som jag tycker kan konsten att hålla balansen meD poesi och musik.
Och vem kan du skrika åt när inget blivit som du vill Vem väcker du mitt i natten när du inte kan ligga still Jag hoppas att du hittade det du sökte Och inte klandrar mig för attjag försökte
("Vem" - M.Scocco)
|
|
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2006/10/11 : 19:30:24
|
jadå, många fina texter har ni skrivit. Jag har dock lite beslutsångest, men jag vet vilken låt jag måste välja, en låt som är världshistorien mest musikaliska och poetiska (i mina öron) dock så räcker inte en vers för att beskriva storheten
The Cure - Disintegration
now that I know that I'm breaking to pieces I'll pull out my heart and I'll feed it to anyone crying for sympathy crocodiles cry for the love of the crowd and the three cheers from everyone dropping through sky through the glass of the roof through the roof of your mouth through the mouth of your eye through the eye of the needle it's easier for me to get closer to heaven than ever feel whole again
|
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
Edited by - byakugan on 2006/10/11 19:31:37 |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2006/10/11 : 19:49:53
|
Vi har ju en låt med huskungen Presley:
Take the ribbon from your hair Shake it loose, let it fall Lay it soft against my skin Like the shadow on the wall
Come and lay down by my side Till the early morning light All I’m taking is your time Help me make it through the night
Ur Help Me Make It Through The Night.
Dock så är den ju Kris Kristofferson som författat texten. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2006/10/11 : 22:14:24
|
Jewel Kilcher:
quote: I have this theory, that if we're told we're bad Then that's the only idea we'll ever have But maybe if we are surrounded in beauty Someday we will become what we see 'Cause anyone can start a conflict it's harder yet to disregard it I'd rather see the world from another angle We are everyday angels Be careful with me 'cause I'd like to stay that way
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
UnBeliever
100.000-klubben
1353 Posts |
Posted - 2006/10/11 : 22:34:39
|
Från en av mina absoluta favoritgrupper, Neutral Milk Hotel, hämtar vi ett stycke ur "In The Aeroplane Over The Sea" från plattan med samma namn...
What a beautiful face I have found in this place That is circling all round the sun What a beautiful dream That could flash on the screen In a blink of an eye and be gone from me Soft and sweet Let me hold it close and keep it here with me
And one day we will die And our ashes will fly from the aeroplane over the sea But for now we are young Let us lay in the sun And count every beautiful thing we can see Love to be In the arms of all I'm keeping here with me |
De Omnibus Dubitandum Est Min anläggning:
Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos Lumin D2 Accuphase E-460 med AD-20 Respons Grand Artist MC Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata |
Edited by - UnBeliever on 2006/10/11 22:35:15 |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/10/11 : 22:43:06
|
Härlig posei UnBeliever.
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/10/11 : 22:45:18
|
Det verkar som jag håller på att få nån revival på dM,,, inte alls fel
Idag så är det lite positivare tongångar som återspelgas. Visst finns det lite ågren inför valet, men som vanligt kan man inte ha kakan och äta den.
I want somebody who cares For me passionately With every thought and with every breath Someone who'll help me see things In a different light All the things I detest I will almost like I don't want to be tied To anyone's strings I'm carefully trying to steer clear Of those things But when I'm asleep I want somebody Who will put their arms around me And kiss me tenderly Though things like this Make me sick In a case like this I'll get away with it
dM - Somebody |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2006/10/11 : 22:52:00
|
Så mycket fantastiska texter det finnsTack för alla bidragen, har beställt desintegration med Cure nu. Kände att det är en oförlåtlig brist att inte ha en enda Cure-skiva i samlingen.
|
Veckans skiva, här ! |
|
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2006/10/11 : 23:53:43
|
Jadå, det är då inte bra att ha missat en av världens mest musikaliska genier Robert Smith alltså (=
men jag kom ju på att det finns även en till stor poet
Art Garfunkel - Bright Eyes Is it a kind of dream, floating out on the tide, following the river of death downstream? Oh, is it a dream? There's a fog along the horizon, a strange glow in the sky and nobody seems to know where you go and what does it mean? Oh, is it a dream?
Bright eyes, burning like fire. Bright eyes, how can you close and fail? How can the light that burned so brightly suddenly burn so pale? Bright eyes.
är dock inte helt säker på det här, men jag tror att Paul har skrivit låten. |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
Edited by - byakugan on 2006/10/11 23:54:55 |
|
|
Klingan
Nerikes Audiofiler
890 Posts |
Posted - 2006/10/12 : 00:55:22
|
Underbara texter. Det intressanta när man diskuterar musik med sina vänner, en del lyssnar bara på melodin och aldrig texter och för en del är det nästan tvärt om. Har lockat till många intressanta diskussioner, speciellt när man kommer in på att en del musik verkar tyckas om av nästan alla. Varför är det så?
Skickar med ett kort och koncist bidrag.
Ni kan skratta om Ni vill Håna oss Vi rör oss Ni står still...
(Kent, 7:47)
|
|
|
Klingan
Nerikes Audiofiler
890 Posts |
Posted - 2006/10/12 : 22:12:07
|
Gillar den här texten av Eddie Vedder.
Longing to belong
I’m falling harder than I’ve ever fell before I’m falling fast now hoping I’ll land in your arms
Cause all my time is spent here Longing to belong To you…
I dream of circles perfect Eyes within your face My hearts an open wound that only you’d replace
And the moon is rising Can’t put your picture down Love, it’s a frightening way to fall
And when the time is right I hope that you’ll respond Like when the wind gets tired The ocean becomes calm
I may be dreaming but I’m Longing to belong To you…
|
|
|
HEGE
Member
753 Posts |
Posted - 2006/10/13 : 11:36:31
|
Ett stycke ifrån:
THE SMITHS - I KNOW IT'S OVER
I know it's over And it never really began But in my heart it was so real And you even spoke to me, and said : "If you're so funny Then why are you on your own tonight ? And if you're so clever Then why are you on your own tonight ? If you're so very entertaining Then why are you on your own tonight ? If you're so very good-looking Why do you sleep alone tonight ? I know ... 'Cause tonight is just like any other night That's why you're on your own tonight With your triumphs and your charms While they're in each other's arms..." It's so easy to laugh It's so easy to hate It takes strength to be gentle and kind Over, over, over, over...
|
"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder." Ritchie Blackmore
|
|
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2006/10/18 : 19:07:20
|
för att ära det senaste historiska ögonblicket i finsk musik (enda bandet som har sålt guld i usa) så blir det nu en liten text från det största bandet från grannlandet
From lashes to ashes and from lust to dust in your sweetest torment I'm lost and no heaven can help us ready, willing and able to lose it all for a kiss so fatal and so worn
HIM - Heartache every moment |
Edited by - byakugan on 2006/10/18 19:09:24 |
|
|
Julian
Starting Member
21 Posts |
Posted - 2006/10/18 : 21:29:12
|
Sorgligt men vackert av Sophia på skivan "Fixed water" låt: "So slow". Hela skivan handlar i stort om Robin Proper-sheppards bearbetning och upplevelser efter hans väns hastiga bortgång. Vet inte hur många gånger jag gråtit till detta...
I turn of the light but leave the television talking no, tonight I don't want to be alone I try to close my eyes, but I'm afraid of the dark I see you everywhere I see you everywhere
but death comes so slow when you're waiting when you're waiting to be taken death comes so slow when it's all you want and it takes the ones that don't death comes so slow and death comes so slow
I try to close my eyes, but I'm afraid of the dark I see you everywhere I see you everywhere
|
|
|
Melker
Member
448 Posts |
|
Boergars
Member
1641 Posts |
Posted - 2006/10/19 : 08:35:56
|
Två stycken från Marillion:
Från "White Feather" When I hit the streets back in '81 Found a heart in the gutter and a poet's crown I felt barbed wire kisses and icicle tears Where have I been for all these years? I saw political intrigue, political lies Gonna wipe those smiles of self-satisfaction from their eyes
I will wear your white feather I will carry your white flag I will swear I have no nation But I'm proud to own my heart I will wear your white feather I will carry your white flag I will swear I have no nation But I'm proud to own my heart My heart, this is my heart
We don't need no uniforms, we have no disguise Divided we stand, together we'll rise
Från "Sugar Mice"
Well the toughest thing that I ever did was talk to the kids on the phone When I heard them asking questions I knew that you were all alone Can't you understand that the government left me out of work I just couldn't stand the looks on their faces saying, "What a jerk"
So if you want my address it's number one at the end of the bar Where I sit with the broken angels clutching at straws and nursing our scars Blame it on me, blame it on me, Sugar mice in the rain, your daddy took a raincheck
|
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
|
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2006/10/20 : 07:58:22
|
som man ni kanske redan förstår. Musik är allt för mig, och texter som berör är nog den finaste gåva en artist eller ett band kan ge sin publik. så, en liten ballad, hoppas andra gillar denna
Remember when we used to look, how sun sets far away and how you said "This is never over"? I believed your every word and I guess you did it too but now you say "Hey, let's think this over" You take my hand and pull me next to you, so close to you I have a feeling, you don't have the words I found one for you, kissed your cheek, say bye and walk away. Don't look back 'cause I am crying
I remember little things you hardly ever do tell me why, I don't know why it's over I remember shooting stars, the walk we took that night I hope your wish came true - mine betrayed me You let my hand go, and you faked a smile for me I have a feeling you don't know what to do I look deep in your eyes, hesitate a while Why are you crying?
Tallulah, it's easier to live alone than fear the time is over Tallulah, find the words and talk to me, oh, Tallulah, this could be... Heaven
såja, det var en del av Tallulah av det finska metalbandet Sonata Arctica |
|
|
|
Topic |
|