HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Amphion
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

chase
Starting Member

4 Posts

Posted - 2002/11/16 :  17:02:25  Show Profile Send chase a Private Message
Såg att Bossanova audio har ett par Amphion Xenon på demo!!!

erik
Member

311 Posts

Posted - 2002/11/21 :  17:40:09  Show Profile Send erik a Private Message
Janne på Bossa kan även prata finska.
Skämt å sido verkar de lovande; Janne är mer eller mindre lyrisk.

/Erik

Blås på!
Go to Top of Page

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2002/11/21 :  17:59:55  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message
Jag blir väl aldrig lyrisk "eller"
Och det där med finska ska alla ta med en hink salt.Bara för att man står och nickar när någon pratar så betyder det inte att man förstår vad den andra säger.

janne

Ägare till Bossanova Audio
www.bossa-audio.se
Go to Top of Page

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2002/11/22 :  12:29:26  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
hej janne bossanova, börjar krellarna komma igång nu???

h
han som lånade hem rega cdn över en kväll för ett tag sen

/micke
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/11/22 :  20:51:47  Show Profile Send n/a a Private Message
Hörru... Janne ... Amphion e trevliga eller hur!

Jonas / Ljudmakarn

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2002/11/22 :  21:27:19  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message
Hej jonas
Högtalarna har gått för kort tid för att jag ska kunna ha en egentlig uppfattning,men grund klangen verkar ganska lovande.Men tillsamans med tex BAT elektronik så svänger det bra .Har ett akustiskt ganska svårt rum som jag medvetet valt att inte justera för mycket (det är ju inte så många som har möjlighet att leva i en studio ).

Har en uppmaning till alla Bossa besökare att i störst allmänhet säga rakt ut vad dom tycker om en produkt,det är mycket bättre än att jag eller Stefan ska tycka åt dom .Och ja det är tillåtet att inte tycka om allt.Vi har alla olika preferenser när det gäller hifi på samma sätt som vi tycker om olika sorters musik.
Eller som en kund sa "alla har rätt att tycka så länge man tycker rätt"
MVH janne Bossanova


Ägare till Bossanova Audio
www.bossa-audio.se
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/11/22 :  21:56:43  Show Profile Send n/a a Private Message
Precis. Det är ju inte "vi" som ska välja åt kunden...

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2002/11/22 :  22:48:31  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message
Jo föresten jonas förtjänar inte Regas elektronik mer uppmärksamhet än vad dom får i sverige ??
Har själv svårt att hitta något mer prisvärt,än tex Brio förstärkaren.

Ägare till Bossanova Audio
www.bossa-audio.se
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/11/22 :  23:15:54  Show Profile Send n/a a Private Message
Jo. Det tycker jag verkligen... Rega gör urkul grejor! Jag har t.ex. en Rega Exact puppa som jag är vrålnöjd med...

Hmm... Och en P25:a har jag varit sugen på länge... Nu blev det å andra sidan en Pro-Ject RPM-9:a istället... som är rolig den med.. Fast på annat sätt! ;-D

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2002/11/23 :  01:31:49  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
har du bestämt dig angående cdspelare i den roligare prisklassen (du vet vad jag menar) ?

Go to Top of Page

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2002/11/23 :  10:01:12  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message
Hehe roliga prisklassen,du menar rolig för dej eller mej.

Ägare till Bossanova Audio
www.bossa-audio.se
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/11/23 :  11:54:06  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Hej Bossanova, kul att du hittat in i hifismetens innersta röra!
Jag var med i Juni då du hade besök av Audionords Björnpojke. Håller med om ditt rum, det såg inte optimalt ut.

Hörsamma denna önskan förresten ni som besöker Bossanova i Luleå, säg vad ni tycker! Tänk så mycket vänliga nickar handlarna ser och en kund som sedan aldrig kommer igen. Berättar man i stället vad man tycker kan ju det bli en till som kanske kan hjälpa en med ljudet och önskemålen i stället.

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2002/11/23 :  12:04:19  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message
Hej sladd.
Måste bara säga att lokalen är ombyggd sen ditt senaste besök.

Ägare till Bossanova Audio
www.bossa-audio.se
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/11/23 :  14:08:10  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Det var för väl

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2002/11/23 :  17:52:31  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
quote:
Originally posted by bossanova

Hehe roliga prisklassen,du menar rolig för dej eller mej.


rolig för mig såklart, jag har ju inte råd med dCS ännu, ska ta och kolla lottot snart.

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/11/23 :  19:31:51  Show Profile Send Timbre a Private Message

"Men tillsammans med tex BAT elektronik så svänger det bra."

Har ni haft VK-60 inne? Har du någon erfarenhet av dessa slutsteg i monoutförande?

Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2002/11/23 :  21:59:43  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
det kan jag vara lite lite fräck och svara på, han har inte haft den inne.
om den kanske är på g in nån gång får han svara på...

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/11/23 :  22:45:07  Show Profile Send Timbre a Private Message

Tack paradis oscar!
Är du från Luleåtrakten? "Paradis" kanske betyder Norrland...
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2002/11/23 :  22:54:44  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
joo, jag bor i luleå och har bott där hela mitt snart 18 åriga liv...
"paradis" var ju iaf inte tänkt att betyda norrland, även om jag tycker om det... det har mest hängt med lite här och var...


Edited by - paradis_oscar on 2002/11/23 22:56:22
Go to Top of Page

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2002/11/24 :  15:57:32  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message
Hej Timbre
VK 60n finns inte längre att köpa som ny,den ersattes av VK 75 som även den finns i mono utförande.Det är i princip samma steg men med förändrad design och 15watt mer i effekt.
Det som främst är på gång in i butiken är den nya intregerade BATnsom heter Vk300,som i SE versionen har en förstegs del som bygger på BATs största försteg Vk50.Slutstegs delen är en direkt avkomma av 6200 slutsteget.

MVH janne

Ägare till Bossanova Audio
www.bossa-audio.se
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/11/24 :  16:27:53  Show Profile Send Timbre a Private Message

Tack Janne!

I en försiktig och mycket grundlig inventering av marknadens monoblock, hör BAT VK-60..nej..VK-75 till skaran som jag skall lyssna/titta närmare på. Sökandet efter den perfekta partnern till Sf Amati Homage kan man säga.
Go to Top of Page

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2002/11/24 :  16:42:44  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message
Amati Homage mmm måste vara en av världens vakraste högtalare .
Sonus högtalare har alltid tilltalat mej, du vet ljudet först men det gör ju inget att en product ser ut som ett smycke.

Ägare till Bossanova Audio
www.bossa-audio.se
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/11/24 :  16:57:19  Show Profile Send Timbre a Private Message

Verkningsgraden (92dB/1W/1m) och impedansen (4ohm) öppnar upp en del möjligheter. Plötsligt finns det mycket förstärkeri som blir intressant...
Go to Top of Page

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2002/11/24 :  17:25:11  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message
Vilka slutsteg är det som känns mest lockande?
Kan förstå att det blev intressant med rör .

Ägare till Bossanova Audio
www.bossa-audio.se
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/11/24 :  18:00:16  Show Profile Send Timbre a Private Message
Det handlar ju också om pengar. KR Enterprise Kronzilla har jag lyssnat en hel del på. Låter makalöst men faller bort på att det är en obalanserad konstruktion. Jag använder långa balanserade signalkablar.
Lamm Industries M1.1 har transistorer i drivsteget.
Står högt upp i drömdivisionen. Dom har jag också hört.
Halcro dm68 pratas det ju så mycket om. Har jag aldrig varit i närheten av.
Det finns en del att välja på. Classé har ju sina Omega monoblock. Kan nog passa bra till mitt försteg.
Listan kan göras lång och det är risk för förlorad verklighetskontakt...
Go to Top of Page

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2002/11/24 :  18:18:26  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message
Förlorad verklighetskontakt är det inte det hifi handlar om .
Lamms konstruktioner är onekligen imponerande,så lite innehåll men så genomtänkt,brukar bli så när ryssarna åker över atlanten.

Ägare till Bossanova Audio
www.bossa-audio.se
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000