Author |
Topic |
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2006/10/08 : 15:09:00
|
Jag vill tipsa HiFi Forums läsare om följande konsert från den 6 oktober i Berwaldhallen, som sänds i repris i P2 Riks FM söndagen 15 oktober:
22:00
P2 Live : Konsert med Sveriges Radios Symfoniorkester
Dirigent: Gianandrea Noseda. 1. Antonín Dvorák: Middagshäxan, symfonisk dikt. 2. Max Reger: Fyra målningar efter Böcklin. 3. Musikaliskt intermezzo. 4. Modest Musorgskij: Tavlor på en utställning i Maurice Ravels orkestrering. Konsert 6/10, Berwaldhallen. Presentatör: Katarina Lindblad.
Jag var på samma konsert när den gavs dagen därpå. Tavlorna på utställningen var det grymmaste både jag och min fru hört i en konsertsal. Hoppas konserten var ungefär lika bra på fredagen när den spelades in...
/ Jörgen G
|
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
Edited by - Jörgen_G on 2006/10/15 23:57:40 |
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2006/10/09 : 18:27:14
|
Tack för tipset Jörgen, även om jag inte orkade lyssna på hela. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2006/10/09 : 20:09:51
|
ztenlund quote: /.../även om jag inte orkade lyssna på hela
Det är nu på söndag - den 15:e som jag tipsar om. Håll dig då vaken tills det är dags för Tavlor på en utställning, som avslutar konserten.
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2006/10/09 : 20:19:08
|
Ahh, vilken drömmare (!) jag är. Men det var utsändning av något trevligt igår också.
Får se till att inte vara i samma tillstånd som jag var igår då med andra ord... |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2006/10/09 : 20:56:55
|
Jo - P2 brukar köra lite konserter på söndagskvällarna...
/Jörgen G |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2006/10/10 : 07:55:52
|
Enligt en recension i pappersutgåvan av Svenska Dabladet idag (ti 10/10) är fredagens konsert - den som återutsänds på söndag kväll - ungefär lika bra som den jag övervarade i lördags...
/Jörgen G |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2006/10/10 : 11:30:18
|
Har hört samma stycke med Göteborgssymfonikerna. Rekommenderas! |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2006/10/15 : 23:59:52
|
Någon som lyssnade?
I så fall, vad tyckte ni?
Själv fick jag tillbaka knslan från när jag själv satt i Berwaldhallen. Men en radioinspelning kan naturlgtvis inte kan mäta sig med livekonserten.
mvh/Jörgen G |
|
|
|
Topic |
|