HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Acoustic Energy AE 1 MK I - Rosewood - SÅLDA
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2006/10/05 :  21:23:45  Show Profile Send drkim a Private Message
Ett par AE 1: or MK I i Rosewood - Säljes eller bytes!

Mk I anses av många vara den bästa versionen och innehåller bättre komponenter än MK II och nuvarande Classic, Bl.a Elac diskanten som senare byttes ut mot en billigare Seas-diskant av kostnads skäl, priset för detta är att dom är något mer trögdrivna, men jag har bl.a. drivit dom med en 60 watts Densen beat 100 och det funkar utmärkt, även om mitt MC352 McIntosh på 2 X 350 watt driver dom något bättre...

En sprudlande liten stativare som fortfarande slår det mesta på fingrarna vad det gäller spelglädje och snabbhet, spelar överraskande bra bas och låter fantastiskt i hela registret.

Topptestad under hela sin levnad av många ansedd att vara den bästa stativaren på marknaden. Classic versionen fick toppbetyg för några nummer sedan i Hifi & Musik...

Bytes pga att jag är sugen på nått nytt (gärna Dynaudio igen).

Exempel på vad som kan vara intressant är:

* Dynaudio Contour 1.3SE
* Dynaudio Contour S 1.4

Andra stativare eller golvare kan vara intressanta - mellanskillnad kan givetvis erläggas...

Mina AE 1: or är i gott skick, lite märken under och nån enstaka repa/märke på högtalaren finns.

Nybytta basar alldeles innan jag köpte dom kostar 2000 kr styck. Felfria fronter och orginal emballage samt manual finns också...









Nypriset låg på ca 15.000 Kr i Rosewood...

Maila gärna bytes förslag - men låt dom mest vansinniga förslagen stanna kvar hemma.

Vid rent köp är priset 7.000 Kr plus frakt.
Stativen säljes ev. oxå billigt tillsammans med högtalarna.

Finns att provlyssna i Kalmar med hyfs elektronik :)

Mvh
Jocke
0480-883 84
0709-626 981
jocke@hifi-corner.com

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!

Edited by - drkim on 2006/10/09 13:04:00
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000