Author |
Topic |
|
Dr.Nope
Member
631 Posts |
Posted - 2006/10/05 : 13:28:15
|
Erkänner att jag inte tror på det, men eftersom det nu är så många som anser att det spelar roll kan man ju alltid prova. Kan man köpa bra nätkontakt till en CD som bara har vanlig 2-polig stickkontakt och inte nätbrunn (3polig)? |
Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!
You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska |
|
Manga X
Donator: Bildserver
3083 Posts |
Posted - 2006/10/05 : 13:46:45
|
Jamenvisst kan man det. Audioquest har några som många anser bra.
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
Dr.Nope
Member
631 Posts |
Posted - 2006/10/05 : 13:49:45
|
Vilket register är det man anser förbättras på en CD om man byter nätsladd? Övre registret? |
Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!
|
|
peter_gbg
Member
529 Posts |
Posted - 2006/10/05 : 14:20:30
|
Mina personliga erfarenheter av nätkablar är att alla registrerna förbättras. Basen blir fastare, upplösningen i mellanregistret och diskanten blir bättre. Kul att du testar trots din skeptism! Det gjorde jag en gång i tiden........ /Peter |
Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743 |
|
|
Dr.Nope
Member
631 Posts |
Posted - 2006/10/05 : 14:31:03
|
Kanske skulle leta upp till RIAAt också, borde vara större skillnad där än på CDn... eller båda kanske? Finns det några speciella kännetecken på olika märken (då var det både med nätbrunn till RIAAt och utan till CDn)? |
|
|
nelsson
Member
174 Posts |
Posted - 2006/10/05 : 14:44:24
|
Vore det inte en god investering att sätta in en riktig nätbrunn i din CD-spelare? Då får du både ett större urval av kablar och större möjlighet att flytta runt dem mellan dina apparater. |
Hifi, kaffe & arkitektur nelssons stereo |
|
|
Dr.Nope
Member
631 Posts |
Posted - 2006/10/05 : 15:14:26
|
Jo, det kanske..... Gissar att man behöver klippa i plåten på CDn? Koppla jorden till chassit på spelaren (mitt-pinnen?)? Fast då kan man ju kanske stoppa in lite bitumen-mattor också, på släden och lite andra ställen kanske. Hur mycket kostar brunnarna? Köpes på elfa/clas ohlsson?
|
|
|
Figge
200.000-klubben
2175 Posts |
Posted - 2006/10/05 : 16:09:32
|
Svalander, har Furutech. |
Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable. Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12. Lyssna på bra musik med god mat Cykling och randoné på skidor.
|
|
|
Dr.Nope
Member
631 Posts |
Posted - 2006/10/05 : 17:50:17
|
Och i olika prisklasser, val val val.... Nåja, skall beställa den där med teflon och guldplätterad, 175:-. Så kanske man kan hitta en bra nätkabel sedan. Andra förslag på kablar än Audioquest? Finns som sagt en hel del begagnat, runt 1000-lappen kanske? |
|
|
peter_gbg
Member
529 Posts |
|
|
Topic |
|