HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Ram, cykel, på ebay som jag grrr ska vinna
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/10/05 :  09:56:28  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Ska updatera mitt snipe abonnemang och betala för en månad.
Sen, om jag vinner, så har man trevligt vinterpyssel att köpa ihop en hel hoj, på siter världen över, ebay med kanske. :)
Så, hifin ska få sällskap, inte konkurrens. :)

So, hold thumbs. Ikväll smäller det.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/10/05 :  11:17:08  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Hmm, man var tvungen att ha paypal för att betala för premium abbonemang, det behövdes inte förr. Fick lite problem. Bor i Sverig men har Irländskt kredikort, men det gick till slut. Nu är det bara att ställa in siktet och hoppas att det går vägen, så ska en fullsuspension hoj växa fram under vintern här.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/10/05 :  14:04:26  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Så ja, nu har jag linat upp gaffel och lite annat med. Mmm.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2006/10/05 :  16:55:39  Show Profile Send UrSv a Private Message
Vad är det för cykel eller ram?
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/10/06 :  01:37:33  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Yihaa, mitt sniper tool vann auktionen åt mig. Blev en Santa Cruz Blur LT om det säger något. Nu blir det byggande av. Hade tänkt att försöka hålla bygget undet 30k men det verkar svårt. Får väl höja taket lite då, precis som med HIFI. :)

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2006/10/06 :  11:17:31  Show Profile Send UrSv a Private Message
Jorå, den känner jag till. Hur mycket gick den för?
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2006/10/06 :  11:19:40  Show Profile Send UrSv a Private Message
Letar själv efter en ram att bygga på under vintern. Blur LT är intressant men lite klent för mig. En Santa Cruz Super 8 skulle nog funka. Kona Stab Primo, Orange 223, Brodie, nån Hartung eller annat rejält bör jag få tag i. Vi får se...

Edited by - UrSv on 2006/10/06 11:21:56
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/10/06 :  16:34:29  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Klent och klent, för mig är den i "tyngsta" laget. Pröjsade 12k, från UK, inte frakt inräknad, blir väl nära en lusing till. Cyklar du mycket utför i Alperna alltså?

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2006/10/06 :  16:40:14  Show Profile Send UrSv a Private Message
Jo, allt är ju relativt men är man usel på att cykla och väger 115 kg utan skydd och kläder så funkar inte en del prylar. Jag har cyklar av två bakaxlar och ett vevparti redan på ren semestercykling. Dessutom får jag väl ta och spara in vad jag förlorar på ramen i vikt på de andra prylarna. Dyrt...

Cyklar inte alls mycket i alperna. Ännu. Fastnade big time när jag var ute för ett par veckor sedan och nu måste jag bara få ihop nåt till säsong 2007...

Edited by - UrSv on 2006/10/06 16:46:54
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/10/06 :  19:01:36  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Är du usel på att cykla tycker jag du ska börja på en hardtail, då lär du dig snabbare, på ett hårdare sätt. Lite som att börja med en manual kamera innan man ger sig på en automatisk kamera kanske man kan säga. Men, cyklar du i alperna så är ju en fullsuss klart motiverad. Köp bara en stark ram med starka komponenter så ska det hålla. Vad var det för "bakaxlar", menar du baknav? Vad var det för nav i såna fall? Var det skit eller var det kvalitet? Samma sak för vevpartiet? Har du problem, smäll på en saint vev från shitmano, nog det starkaste som finns. Inte lätt, men starkt som bara den.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2006/10/06 :  21:02:40  Show Profile Send garmen a Private Message
ifall ni vill ha lite mer tips om mtb och liknande kika in på www.happymtb.org ett väldigt trevligt cykelforum, var dock ett tag sedan jag kikade in där. men allt ser ut som det skall där så. rulla på

kanske köpa en norco när man ändå håller på :P

http://happymtb.org/2006/09/15/tva-gubbar-rullar-norco-team-dh/#more-274

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen

Edited by - garmen on 2006/10/06 21:04:25
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/10/06 :  21:14:08  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Om du som jag bor i tokholm och cyklar på järvafältet och i Hellas, så har du inget behov av en dh rigg, annat än för bling faktorn om du så vill :) Jag gillar att trampa hela vägen själv.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2006/10/07 :  09:15:21  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Bygger själv en racer under vintern. Blir också lite dyrare än jag tänkt mig fast det är väl så det skall vara.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/10/07 :  10:28:56  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
He he, jag har tre racrar hemma här. En ska bli en fixie är det tänkt, har baknavet redan. Vad blir det för hoj då FK?

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/10/07 :  10:29:48  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Nu är det dock så illa att jag inte kan betala för ramen än, EBAY butiken jag köpte av har inte gett mig transport kostnaden än så jag kan inte betala fast jag vill, lite sjukt.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2006/10/08 :  08:50:46  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Blir lite blandat. Har en G2 aluram, FSA kolfiber vevar, Visiontech tempostyre och ett Spinergy RevX framhjul än så länge. Min Basso Viper börjar bli lite gammal men kommer att funka ett tag till med lite uppdateringar.

Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2006/10/08 :  10:55:55  Show Profile Send UrSv a Private Message
Usel är ju också relativt, jag tar mig ned. Problemet är som du säger att det funkar inte alls med en hardtail på de trails jag cyklar i alperna så heldämpat är enda alternativet som jag ser det. Brustna bakaxlar är två Deore standard och vevpartiet en Deore vevaxel.

Kraftiga prylar har jag som baskrav. Bling och populärt går bort.

Edited by - UrSv on 2006/10/08 11:22:09
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2006/10/08 :  11:03:56  Show Profile Send Roq a Private Message
Kul med flera som kör MTB. Själv har det inte blivit mycket åkning senaste åren (2xsmåbarn och diverse andra lathets-ursäkter) men sista veckorna har jag blivit sugen igen. Har precis börjat hänga lite på Happymtb och fått tips om ny framdämpare som jag tänkt köpa. Hittils har forumet gett ett väldigt bra intryck.
Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2006/10/08 :  17:13:29  Show Profile Send garmen a Private Message
eller skall börja trampa lite xc här i borås, har inte fått tummen ur ännu, cykel står på vinden. men är sugen på att köpa en street rigg, men det suger i hifi tarmen också

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2006/10/08 :  21:19:45  Show Profile Send govinda a Private Message
Hej

Jag var och tittade på Downhill-MTB förra helgen i blixås

Riktigt skickliga. Man blir sugen att prova ett race men man slår väl ihjäl sig

http://www.gride.net/e107_plugins/coppermine_menu/displayimage.php?album=1&pos=1

Mvh Anders.s
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2006/10/08 :  21:31:28  Show Profile Send Fisherking a Private Message
eller skall börja trampa lite xc här i borås, har inte fått tummen ur ännu, cykel står på vinden. men är sugen på att köpa en street rigg, men det suger i hifi tarmen också

Vi kanske skulle ta en tur tillsammans då. Min gamla helstela Cannondale funkar inte på de minsta stigarna men på grus och skogsväg rullar den fint.

(Jag är med andra ord också Boråsare)


Inköptes isärplockad och grundlackad för 600 kronor av vaktmästaren på jobbet. Den hade varit 3 månader hos Polisen också men ingen ägare kunde hittas.

Här är en bild på mig och Basson på Mallorca för ett gäng år sedan. Det var under triathlontiden (Innan ryggen pajade). Värst vad smal man var på den tiden då

Edited by - Fisherking on 2006/10/08 21:37:16
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/10/10 :  11:59:44  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Så ja, nu har jag fått transportkostnaden för ramen, då kan inte jag betala för att Paypal strular, jag har precis skaffat Paypal, och då måste man ha någon "Extended enrollment", så de drar €1.50 och du får en kod när det registreras på ditt kreditkort. Den koden måste man mata in på Paypal sen för att få en limit så jag kan betala ramen. Antar att det är en säkerhetscheck, men störande, jag vill ju betalaaaaa.

Har hunnit med att "vinna" en fox 36 RC2 2007 gaffel från hongkong, och ett roligt vevparti från staterna. Blir en internationell hoj. :)
Gaffel och vev på väg hit as we speak.

Det kanske inte ens blir ett vinterprojekt, kan nog ha den ihopsatt på två veckor tror jag. Gick fortare än jag trodde.

Det går att få komponenter så läskigt billigt i tyskland, lite som "kina hifi" fast här är det verkligen helt samma komponenter.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2006/10/11 :  17:05:59  Show Profile Send UrSv a Private Message
Och tycker man att det är läskigt billigt i Tyskland är det nästan halva det priset på mycket i USA...

BTW, vilken snipermjukvara använder du?

Edited by - UrSv on 2006/10/11 17:08:34
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/10/11 :  17:52:57  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Nja, det är inte helt sant, det är halva priset i tyskland med, slipper trassel med import till EU också.
Använder auctionstealer som snipe verktyg. Amerikanska märken är halva priset jämfört med europa, för det mesta, men det finns fina europeiska märken ofta med, inte så dyra i Europa.

Nu har i alla fall paypal ordnat sig, så jag har betalat för ramen. Passa er bara när ni använder paypal, när det är annan valuta än ert kredikort använder, då defaultar den till att Paypal växlar, och då får du paypals kurs, som nog är sämre än vad ni får på kreditkortet i sig. Så, man får välja bort det så man får orignalvalutan från auktionen på kortet.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

RoboDuCk
Member

106 Posts

Posted - 2006/10/11 :  18:04:46  Show Profile  Visit RoboDuCk's Homepage Send RoboDuCk a Private Message
Kursen är inte så dålig som man kan tro. Jag betalade en pryl som enligt text-tv-kursen skulle kosta 205kr, med Paypal kostade den 208kr istället.

/Alex
"Vill man nå toppen finns det inga järnvägar."
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2006/10/12 :  11:04:43  Show Profile Send UrSv a Private Message
Gött!!

Nu har jag också köpt ram och kan knappt vänta tills den är hemma. Bara att börja leta resten av prylarna...

I vinter blir det cykel som prio 1 och stereon får vänta.

Edited by - UrSv on 2006/10/12 11:07:08
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.72 sekunder. Snitz Forums 2000