HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tennant försäkringsbolag
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2006/10/04 :  20:40:19  Show Profile Send cittroman a Private Message
Hittade detta bolag genom insplanet https://www.insplanet.com/index.asp? men har inte hört talas om det.
Finns det ngn som har detta bolag eller hört ngt om det?
http://www.tennant.se/default____3.aspx

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)

Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2006/10/04 :  21:05:37  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
Jag har min bilförsäkring där... billigt som tusan, dom försöker väl slå sig in på marknaden antar jag, så min premie går väl upp snart
Eftersom jag inte råkat ut för någon olycka än så kan jag inte ge något omdöme när det gäller reglering eller kundbemötande vid ett försäkringsärende, men dom är iallafall trevliga att prata med

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2006/10/04 :  21:52:51  Show Profile Send cittroman a Private Message
Har varit försäkrad i över 20år men har inte råkat ut för ngt så man har dåligt med sådan erfarenheter.

Den bil jag funderar på att köpa blir 1000:- billigare hos tennant än trygg hansa som är mitt nuvarande bolag.
Så det är lockande med dom.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)

Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2006/10/04 :  23:16:55  Show Profile Send fidelityn a Private Message
Har bilen och sommarstugan försäkrad genom Tennant men har inte heller råkat ut för några skador/olyckor, så tiden får väl utvisa om försäkringarna är värda sitt låga pris.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/10/05 :  00:28:52  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Kolla självrisk och sånt, så du inte åker på en helt hemsk självrisk om något händer.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2006/10/05 :  07:53:27  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Tennant är ett i grunden norskt bolag som sedan några år finns på svenska marknaden. Är egentligen mest en aktör på bilförsäkringar, dom är i övrigt mycket små på civilförsäkring (villa, hem, fritidshus, båt etc). Min erfarenhet som försäkringsman är att de kan ligga bra till i pris på lite äldre bilar. Villkoren kanske är snäppet svagare än till exempel If eller Trygg-Hansa, men helt ok. Jag har inte hört någon som haft skador på Tennant så jag vet inte hur dom är att ha att göra med.

Ett bra tips om man vill få ner bilförsäkringen är att kolla med Aktsam. På lite äldre bilar brukar de ligga bra till. De stora bolagen kan också ligga bra till, det är bara att ringa runt.

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/10/05 :  08:02:32  Show Profile
Dom var inte billiga på volvo iaf, över dubbla priset mot volvia!!!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/10/05 :  08:18:48  Show Profile Send Vox a Private Message
Jag har 2 bilar försäkrade hos Tennant plus att min svärmor sänkte årspremien med drygt 1000 SEK när hon bytte till Tennant.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/10/05 :  17:28:47  Show Profile Send Terminator a Private Message
Mellanpris på BMW 3-serie -02. Får det en tusenlapp billigare hos Trygghansa och ytterligare något billigare genom Original Försäkring.
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2006/10/06 :  03:28:35  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Tennant höjde min hemförsäkring från 1200:- till 2000:- från förra året. Hade det inte varit så billigt att ha min MC försäkrad där skulle jag bytt bolag.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

Edited by - Gaffa on 2006/10/06 03:28:55
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000