HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Brus
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

josa1
Member

91 Posts

Posted - 2006/09/27 :  09:36:08  Show Profile Send josa1 a Private Message
Har en antagligen dum fråga men ändå.
Mina apparater är helt "knäpp" tysta men däremot får jag brus ur högtalarna när jag vrider upp volympotten. Både när cd är inkopplat och något högre brus när RIAA är inkopplat. Visserligen måste jag för cd vrida upp rätt mycket (50-60%) inte riktigt så mycket (ca 40%) för RIAA. När jag spelar musik är det inget som jag hör eller åtminståne inte tänker på. När jag spelar behöver jag aldrig vrida volympotten mer än till ca 30 - 40 % av max för både cd och RIAA. Är det normalt eller finns det störningar någonstans? Går det att få helt tyst?

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2006/09/27 :  09:37:39  Show Profile Send Musse80 a Private Message
Beror nog på slutsteget och detta fenomen blir mer tydligt om man har högtalare med hög känslighet. Vet inte om det går att få tyst.

A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/09/27 :  09:59:22  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Det är svårt att få ett system helt tyst vid fullt volym-utslag/max förstärkning. Och antagligen är det en störning eller egenbrus i några komponenter eller apparaterna eller elförsörjningen som hittas och förstärks av slutsteget.

/M
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000