HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 hjälp med subwoofer å amplifix
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2006/09/25 :  15:17:43  Show Profile Send dwain a Private Message
har precis fått min amplifix å som det är nu har jag bara ett par hemmabyggda stativare som högtalare å djupbasen e väldigt begränsad. djupt spelar dom ca 26hz i en låda på 6 liter numera sluten men å andra sidan spelar dom 26hz mkt lågt. tänkte koppla in en av mina subwoofers till min ena förstärkare å sedan koppla ihop med aktivt filter från biltema som delar vid 50hz.nu till frågan är det bara å koppla det aktiva filtret som går te den lilla stärkaren på pre out på amplifixen? det bör ju funka men blir lite osäker för jag vill inte stärkaren ska gå sönder på något vis. men det är ju ändå en förförstärkar utgång. någon som kopplat subwoofer där med aktivt filter som vet om det funkar?

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2006/09/25 :  17:44:12  Show Profile Send dwain a Private Message
är det ingen som vet om man kan koppla en aktiv subwoofer på amplifixens preamp out?
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2006/09/25 :  17:56:32  Show Profile Send Snutten a Private Message
hör med hifi consult
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2006/09/25 :  18:33:45  Show Profile Send dwain a Private Message
har försökt men får inte tag på någon där uppe. därför tänkte jag att någon på forumet måsste väll ändå veta. Här är ju kunskapsnivån otroligt hög måste jag säga.är ruggigt impad av vad alla kan
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2006/09/25 :  18:53:18  Show Profile Send Piggen a Private Message
Hmmm, jag har för mig att jag har sett detta spörsmål några ggr förr. Prova söka i arkivet.
Men, från vad jag har för mig så går det inte så bra att koppla en sub på preamp out pga någon anledning som jag inte kommer ihåg.
För säkerhetsskull så hör med Sladd på Hifi Consult...

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2006/09/25 :  22:25:00  Show Profile Send dwain a Private Message
har kollat lite på minhembio. com står det att pre outen funkar med subwoofer ser även att en kille här på forumet har en subwoofer tillsammans med en amplifix å ett par dynaudio. annars kanske man kan koppla det aktiva filtret på högtalar utgång på stärkaren då det har högnivå in
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/09/26 :  07:51:44  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Hej!

Vi har stängt måndagar...

Pre out på Amplifix är skapad för att dra till aktiv sub. (funkar dåligt som försteg dock)

Akta dig för att laborera med en helbalanserad förstärkare på andra sätt, lägg ett mail till oss hur du tänkt och vilka kopplingssätt det handlar om. Ove är på plats idag och öppnar kl 12.

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2006/09/26 :  11:37:03  Show Profile Send dwain a Private Message
Har slängt iväg ett mejl till ove. men som jag förstår på ditt mejl sladd så är den avsedd för å köra subwoofer där å det e kanon. då kan jag koppla mitt aktiva filter där. sen e det bara en temporär lösning tills mina qrs luna audiophil kommer. då kommer en subwoofer vara överflödig.

Mvh christoffer
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2006/09/26 :  13:09:53  Show Profile Send Kilgore a Private Message
Hej Christoffer,

Jag har en Amplifix, o kör min Electra sub via preamp out på Amplifixen, det funkar finfint :)

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2006/09/26 :  14:25:47  Show Profile Send dwain a Private Message
Gött kilgore då e det bara å börja koppla.
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2006/09/26 :  15:16:44  Show Profile Send dwain a Private Message
Har nu lyckats koppla in mitt aktiva filter te amplifixen från filtrets output går det till min technics hemmabioförstärkare som driver en 12 pa mellanregister i en låda på 100 liter kör ett filter mellan basen å technicsen så att jag kan nyttja båda kanalerna. å det spelar så det rycker i byxbenen av djup ren bas fyfasen. okej i mitt rum gör den subban 24hz +/-3 db men fy fad häftigt det e.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000