HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Höja utnivån på DV-868/668?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Softman
Member

131 Posts

Posted - 2006/09/21 :  11:22:45  Show Profile Send Softman a Private Message
Jag har precis införskaffat en Pioneer DV-868 och undrar nu om man med fördel kan göra "+6db-höjningen" på utnivån som rekommenderas på lillebrodern DV-668 (dom har samma ljuddel som jag har uppfattat det)?

- Om man ställer den i 2-kanals läge i menyn, ändras utnivån automatiskt till +6db då?

- Om man gör ovanstående, måste man då ställa om den till multikanalläge när man kör 5.1 ljud till film?

- ELLER kan man helt enkelt gå in någonstans i menyn och manuellt ändra nivån till +6db utan att ställa den i tvåkanalsläge?

- Finns det några nackdelar med att göra denna inställning?

- Var gör jag denna inställning?

Jag tycker att spelaren redan i dagsläget låter mycket bra men med en liten tendens till att låta lite 'anemiskt' dvs. en aning tunt och utan driv till viss musik.

Tacksam för svar...

/J

De som tror sig kunna allt lär sig heller inte så mycket...

Ryssen
100.000-klubben

8488 Posts

Posted - 2006/09/21 :  21:47:02  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
- Om man ställer den i 2-kanals läge i menyn, ändras utnivån automatiskt till +6db då?

- Om man gör ovanstående, måste man då ställa om den till multikanalläge när man kör 5.1 ljud till film?

Dessa 2 tror jag mig veta ska va :JA

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000