Mina senaste högtalare spelade jag in genom att ställa dom mot varandra 1/2 dm isär och fasvände ena högtalaren (kopplade om +/). Sedan satte jag i en "Densen Demagic"-skiva på halvfull volym och spelade så i 4 dygn på repeat... Vet inte om det är "bästa" sättet men det fungerade bra.
Jag förstår inte varför det är så himla bråttom att spela in högtalarna? Låt det ta den tid det tar! Jag tycker att det är en stor del av glädjen att höra sina högtalare spela bättre, och förändras.
Mitt råd att är du spelar på som vanligt, så löser sig resten.
Spela som vanligt. Fast du kan ju lämmna dom på medans du är på jobbet... På hyfsad volymex.. Fast jag förstår inte heller varför det skall vara så bråttom.
Enligt mig så är det inte bara högtalarna som blir inspelade efter en tid, man blir även själv inlyssnad. Man vänjer sig ganska fort vid nytt ljud. Fast alla tror att det är CD'n eller högtalarna som har blivit inspelade. Lika mycket beror det på att man anpassar sig till nytt ljud & karaktär...
quote:Jag förstår inte varför det är så himla bråttom att spela in högtalarna? Låt det ta den tid det tar! Jag tycker att det är en stor del av glädjen att höra sina högtalare spela bättre, och förändras.
Vi får väl se om du håller fast vid detta den dagen då du köper dig ett par Monitor Audio högtalare... 125 timmar nu och de har fortfarande inte "släppt" riktigt (jag har hört ett par helt inspelade så jag vet hur de kommer att låta så småningom).