HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Demodagar hos Ultimate 15-16/11
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2002/11/15 :  15:41:21  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Hejsan

Är det nån som varit hos Ultimate nu på fredagen?
Skulle gärna vilja veta vad det var för demon de körde.
Jag har ju trots allt 1,5 timmar bil dit. Vill ju inte åka om det visar sig att det inte är så mycket intressant att titta (lyssna) på.

/Ola

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/11/16 :  19:32:11  Show Profile Send Timbre a Private Message
Ingen som har varit där...
Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2002/11/17 :  13:14:43  Show Profile Send Tifosi a Private Message
jo jag
Åkte dit iaf.
Det var väl inte så mycket att hänga i julgranen men det är ju alltid trevligt med en lite utflykt. De körde egentligen 2 demon men det blev ett litet tredje också. I rummet där uppe körde de lite film och musik på AudioNet VIP och MAP, JMLAb Electra runt om och bilden via den nya lilla Sanyo(?) projjen. Lät inte så pjåkigt men Eagles i flerkanals mix på DVD-audio lät verkligen helknäppt.
På neder våningen körde de på DCS SACD och dac, ett par AudioNet AMP2 MAX(senaste uppdateringen och Von Schweickert VR4 Gen3 HSC. Lät riktigt grymmt. Jag hann även med att hör lite vinyl på spelare som jag inte kommer ihåg namnet på kopplat till en Lavardin-stärkare och ett par Electra 906. då jag inte lyssnat alls mycket på vinyl innan så kan jag säga att det var en mycket angenäm upplevelse.

Edited by - Tifosi on 2002/11/17 13:15:31
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2002/11/17 :  15:13:36  Show Profile Send nin a Private Message
Lät inte så pjåkigt men Eagles i flerkanals mix på DVD-audio lät verkligen helknäppt.


Ja, det är väl den som ibland så dyker det upp instrument i bak kanalerna...Ja, det finns väl folk som tycker det är bra (hembio folk) men ej jag...


Jag hann även med att hör lite vinyl på spelare som jag inte kommer ihåg namnet på kopplat till en Lavardin-stärkare och ett par Electra 906. då jag inte lyssnat alls mycket på vinyl innan så kan jag säga att det var en mycket angenäm upplevelse


Go to Top of Page

Björne
Member

107 Posts

Posted - 2002/11/19 :  16:24:15  Show Profile Send Björne a Private Message
Jag var där på fredag kväll. (Jag såg inte ditt inlägg förren idag)

Efter som jag känner Jörgen litegrann så var det bara jag och min kusin + Jörgen på slutet och då spelade vi lite mera rock o pop. Vem kunde tro att Nickelback kunde låta så bra. Jörgen fläskade på rejält efter det så spelade han en platta med ett band som hette Shpongeld, synt techno newage lite flummigt sådär. Otroligt djuuup o ren bas. Kort sagt lät det jäkligt bra.

Fick dessutom vara med och se en film som Lars PLaudio filmat i frankrike på Jmlabs fabriker.
Nya Utopiaserien är grymt välbygd.

Allt som allt ett par trevliga timmar
Go to Top of Page

jesper
Member

121 Posts

Posted - 2002/11/19 :  17:24:16  Show Profile Send jesper a Private Message
För er som vill leta upp skivan så heter gruppen "Shpongle" och inget annat :)
Go to Top of Page

Björne
Member

107 Posts

Posted - 2002/11/20 :  12:39:21  Show Profile Send Björne a Private Message
Hoppsan! fel av mig. Shpongle ska det nog vara ja. Skivan hette "Are you Shpongled" och finns på cdon. Den var jäkligt häftig med åska o regn o massor av coola stereoefekter.
Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2002/11/21 :  08:59:41  Show Profile Send Tifosi a Private Message
Lyllos dig Björne. Lars och Jörgen snackade lite om den filmen. Jörgen tyckte att alla skulle få se den. Så blev det inte.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000