HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Tips på stereo till bastun
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

PeterE
Member

534 Posts

Posted - 2006/09/12 :  21:01:25  Show Profile Send PeterE a Private Message
Jag har tänkt göra mig en inbyggnads stereo som jag tänkt ha i bastun.
Tänkte göra som en liten låda typ träbur med handtag på.
Funderar på att köpa nån liten billig stereo för typ ett par hundra lappar med bra ljud på. Som man kan plasera i lådan för att ha musik i bastun men då ska den tåla både värme & fukt & inte dra så mycket batterier.
Eller ska jag bara köpa nån på typ classe eller teknikmagasinet?
Nån som har nåt förslag?

menace
Member

124 Posts

Posted - 2006/09/12 :  21:24:34  Show Profile Send menace a Private Message
Hmm det lät som ganska många krav som verkar svåra att uppfylla, jag skulle nog satsa på att bygga in fukttåliga högtalare i vägg/tak och sedan driva dem från en vanlig stereo eller bilstereo i ett annat rum.
Jag har själv fällt in zachrys 6,5" marinhögtalare i taket i badrummet och det låter faktiskt ganska bra.
Go to Top of Page

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2006/09/12 :  21:56:17  Show Profile Send Harry_up a Private Message
Båthögtalare finns klarar det mesta

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page

PeterE
Member

534 Posts

Posted - 2006/09/13 :  10:38:00  Show Profile Send PeterE a Private Message
Mmm men då är grejen den att bastun är ett eget litet hus i min stuga där det inte finns nån el så stereon måste nästan stå i en låda under bänken. Men det kanske går att köpa nåt billigt rat som man kan stoppa in i en låda & sen byta ut elementen eller nåt.
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2006/09/13 :  11:24:42  Show Profile Send Zombie a Private Message
varför inte lyssna på tystnaden i bastun? eller när björkriset rappar ditt skinn? gratis och garanterat analogt

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

PeterE
Member

534 Posts

Posted - 2006/09/14 :  15:38:44  Show Profile Send PeterE a Private Message
Jo men jag gillar att prata med folk då ja bastar.
Det är bara det att då jag är själv så har ja ingen att prata med & då måste man ha nåt att lyssna på.
I sommar nu så har jag haft en liten gammal philips radio i bastun dålig motagning.
Men jag fick iallafall lyssna på sommar.
Så fort man kastade på en skopa på agregatet så vart det genast sämre motagning fasten den stod nedanför fönstret.
Go to Top of Page

PeterE
Member

534 Posts

Posted - 2006/09/20 :  20:34:25  Show Profile Send PeterE a Private Message
Hittade nyss ett par billiga högtalare på clasohlson artikel nr 38-1660
Sen kan man säkert skruva upp en liten billigare typ av stereo art nr 38-1662 & dra om högtalarkabeln så man sätter dit den där vattentåliga högtalaren istället.
Tycker det vore lämpligt efterssom att dom högtalarna ja visade är med låda & allt så det är bara att koppla.
Eller har någon annan nåt bättre förslag?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000