HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Jämtlansfjällen -06 (stora bilder)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/09/12 :  14:09:31  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Så då var vi hemma igen. Min goa 4 åring "Binne" har just bestigigt sitt första berg. Getryggen vid Storulvåns fjällstation. 1392 meter över havet.


Edited by - Circlomanen on 2006/09/12 14:10:24

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/09/12 :  15:35:34  Show Profile Send Ayn a Private Message
Kul! Härligt med bilder från fjällen. Jag var i Storulvån senast för ett halvår sen och då var det ca 2 meter mer snö

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

nystedt
Member

73 Posts

Posted - 2006/09/12 :  17:50:35  Show Profile  Visit nystedt's Homepage Send nystedt a Private Message
Wow, vilken utsikt och vilken bravad av en 4 åring !! Tror han just slog
mitt bergsbestigar rekord med 10 gånger =)

Pågående projekt:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=57958


Klara och avslutade projekt:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53000
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=57437
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/09/12 :  18:45:53  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Tack Nystedt!
Här sitter vi på ett stenblock och bara njuter av tystnaden, massor av blåbär i magen och div renar som betar en bit bort.
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/09/12 :  18:49:06  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Jämtland är ett fint ställe, ser verkligen underbart ut.
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2006/09/12 :  20:16:18  Show Profile Send jonasz a Private Message
Tjusiga bilder! Vad använder du/ni för kamera?

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/09/12 :  20:26:15  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
quote:
Tjusiga bilder! Vad använder du/ni för kamera?

Tack!
En gammal trist men bra Canon Ixus 430.
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/09/12 :  20:51:39  Show Profile Send Snoop a Private Message
Wow, snygga bilder

Har samma kamera men har aldrig fått till så där bra tror jag

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/09/12 :  21:55:22  Show Profile Send jerico a Private Message
Circlomanen: Du och jag blev jusst osams....

JAG VILL TILL BERGEN!!!!!! Jag vill känna när luften tunnas ut och man får tassa försiktigt över diverse glasiär sprickor...

Härliga bilder. Lite för härliga bara. Det är nått visst med att vara på ett berg och titta ner på omgivningen. FRID!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2006/09/12 :  23:10:08  Show Profile Send Roq a Private Message
Frestande!
Var där för 6 år sen och körde Student-tur-telemarks-SM tillsammans med min flickvän (nu fru). Hon var grymt tränad och jag inte... Hon tog det på allvar och jag lite mindre.

250 cm snö efter 3 veckors snöstormande och lagom till vi kom upp sprack det upp, blev -2 grader och vindstilla.
Ojoj, vad jag hade velat göra den turen i normalt tempo och se mig omkring. Otroligt vackert!

En riktigt fin fjällstation är det också.
Upp med fler bilder om du har
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/09/12 :  23:19:28  Show Profile Send Ayn a Private Message
Om man är uppe i krokarna och har möjlighet ska man absolut avlägga ett besök på Blåhammaren också. Sveriges högst belägna fjällstation med ett fantastiskt läge, och fantastiska middagar! För att inte tala om utsikten från bastun. Och en fyr som man ser blinka på kvällen om man sitter borta vid Sylarna och tittar norrut...

Jag älskar fjällen!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/09/12 :  23:31:44  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Dra upp dom stackars ungarna på en fjälltopp när dom kan vara hemma o spela tv-spel , sicken far du är


Bilderna är riktigt läckra

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/09/12 :  23:42:04  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
quote:
Dra upp dom stackars ungarna på en fjälltopp när dom kan vara hemma o spela tv-spel , sicken far du är
Precis - ett föredöme därvidlag!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/09/13 :  07:11:04  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
quote:
Precis - ett föredöme därvidlag!


Tack tack!

Dom var mäktigt imponerade vid Storulvåns fjällstation när dom fick reda på att Binne hade knatat både upp och ned helt själv. Det blev ca 8 km vandrig i stark kuperad och ganska blockig terräng. Riktigt bra jobbat för en 4 åring. Dom på stationen hade knappt hört talas om nån så ung som gått upp dit. Började 09.00 och kom ned till fjällstationen igen vid 15.30. Jag var nästan gråtfärdig av mjölksyra och trötthet, men Binne ville spriga och jagas i korrdorerna.. Helt outtröttlig....

Mer bilder.... Kommer.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/09/13 :  07:16:00  Show Profile Send Circlomanen a Private Message


Binne på väg upp på berget.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/09/13 :  07:19:50  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
MUMS!!!!
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/09/13 :  07:49:13  Show Profile Send Terminator a Private Message
Det ser helt fantastiskt ut och kul att se att barnene är med. De måste vara helt förundrade av den undersökna naturen!
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2006/09/13 :  12:09:31  Show Profile Send Mattias a Private Message
Det är fin fint däruppe

Duktigt av grabben!
Gick Jämtlandstriangeln (Sylarna, Blåhammaren och Storulvån) förra sommarn. Det var en upplevelse.

Förresten såg ni till Leffe?
Leffe är en ren som kan få för sig att följa med vandrare mellan fjällstationerna.

/Mattias
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2006/09/16 :  17:41:31  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Underbart!!!

Fasen vilka goa bilder!
Mkt mäktigt, och du grämer dig över at tha missat arken, du måtte berkligen vara intresserad av hifi du :)

Jag slås genast av den obehagliga tanken att jag är främling i mitt eget land, jag har sett mer av eurpoa än sverige och dess grannar... detta är ju så vacket!

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/09/16 :  19:32:25  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
quote:
Förresten såg ni till Leffe?
Leffe är en ren som kan få för sig att följa med vandrare mellan fjällstationerna.


Jorå, Leif/Leffe var en given attraktion varje dag. Vi kollade mycket på honom. Kul med en nästan tam ren som man kan stå 2 meter ifrån. Binne å Mudde hade väldigt stor behållning av honom.

Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2006/09/20 :  00:19:53  Show Profile Send esl a Private Message
Det finns bara en sak som är bättre att lyssna till än Quad elektrostater...
Och det är TYSTNADEN i fjällen.

Ojj.. så får man kanske inte säga här.. hehe.
Blev också sugen på fjällen... suck...

/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000