HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Hjälp med kontraktdon
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

J
Starting Member

43 Posts

Posted - 2006/09/11 :  09:32:54  Show Profile Send J a Private Message


På bilden syns ju någon form av utländsk(?) variant av kontaktdon (bästa bilden jag hittade med google). Den vänstra har jag på en sladd, som har vanligt ("svenskt") jordat uttag i andra ändan.

Jag vill bygga mig en sladd i valfri längd att ersätta originalet med, vart hittar jag en "byggbar" kontakt som ser ut som den till vänster? Har provat elfa, elproman mfl men ingen verkar kunna hjälpa mig.

Någon som vet vad en sådan kontakt heter eller ännu bättre var man kan köpa en dylik?

EDIT: Längst ner till höger i denna bilden ser ni hur kontakten som den skall passa in i ser ser ut som:

Edited by - J on 2006/09/11 09:43:52

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/09/11 :  10:08:07  Show Profile Send B-200 a Private Message
kommer ihåg att jag läste på component någon som ställde samma fråga.

Nu skall vi se vad jag minns:
det var svårt att få tag i just en sådan kontakt, men någon lyckades beställa och hade en över om jag minns rätt.

med andra ord starta en topic i component.se

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

mawi
Member

67 Posts

Posted - 2006/09/11 :  11:14:05  Show Profile Send mawi a Private Message
Tror att denna kabel finns hos ELFA med art nummer 43-301-71 eller 43-313-10
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/09/11 :  16:35:10  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Tror de brukar kallas "Musse-Pigg"-kontakter? Maila eller ring till ELFA el. dyl. och hör om de kan hjälpa dig med ett löst kontakthus.

/M
Go to Top of Page

Rolfen
100.000-klubben

383 Posts

Posted - 2006/09/11 :  17:07:55  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message
Jag hade samma problem när jag köpte min nya proj. Kontakten används tydligen i stort sätt bara till projar och bärbara datorer. Jag lyckades aldrig hitta en lös kontakt utan köpte en lång färdig kabel som jag kapade så den passade mina behov. Här köpte jag den http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010073330

---[Mina prylar]---
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000