HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 *SÅLD* Sunfire True Subwoofer Mark II säljes
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

space
Starting Member

2 Posts

Posted - 2006/09/07 :  14:21:30  Show Profile  Visit space's Homepage Send space a Private Message
Min fina Sunfire True Subwoofer Mark II behöver en ny ägare.

Anledning är att jag ska studera utomlands och dessutom inte har använt den på två år eftersom jag flyttat till lägenhet.

För er som vet vad det är behövs ingen förklaring men i korthet kan man beskriva detta monster som en av de mest kompetenta basarna med tanke på dess storlek.

Kabinetten är endast en 11" kub med en aktiv 8" bas och en passiv. Slaglängden är 2.35" och tillsammans med slavelementet och den enorma förstärkaren kan basen prestera 110dB mellan 18-80Hz.

Den fungerar extremt bra som hemmabiobas och ger ett ordentligt tryck till den lägsta oktaven som många andra baslådor inte klarar. Vid musiklyssning fungerar den också mycket bra och passar bäst för att spela mellan 18-60Hz.

Om du idag har fullregisterhögtalare men vill ha det där lilla extra i botten är denna bas ett mycket bra val!

Jag köpte den efter att den varit demo-exemplar och i butiken fick den några repor ovanpå lådan(se bild). Men jag har vårdat den ömt under de år jag varit ägare.

Mycket bra tillfälle för den som letar efter en liten men mycket kraftfull baslåda.

Priside' 6500:- el. bud!



Här syns trafon som omvandlar 230-120V vilken behövs i Sverige.


Som sagt lite repor på toppan.


Basen finns i Stockholm och kan provspelas.

Kontakta mig via PM eller mail, f(dot)smitt(at)gmail(dot)com

Data
2700-watt amp featuring patented Tracking Downconverter power supply.
Input coupling is optical: accepts standard and high-level inputs.
Bore 8 inches - stroke 2.35 inches.
Total air volume displacement is over 235 cubic inches.
Crossover points: variable from 35 Hz to 100 Hz.
Crossover slope: 36 dB/octave.
Phase continuously adjustable 0 to 180 degrees.
Frequency response: 18 Hz to 100 Hz (plus 0-3 dB).
Passive 70 Hz 6 dB per octave hi-pass line level output for Satellite loudspeakers

Dimensions: 11" × 11" × 11"
Weight: 48 lbs.
Pris ca: 14000:- ny 2001

Test av basen på engelska:
Mark II
http://www.stereotimes.com/speak010202.shtml

Mark I
http://www.avrev.com/equip/sunfiresub/index.html

Edited by - space on 2006/09/28 18:23:08

space
Starting Member

2 Posts

Posted - 2006/09/11 :  10:18:12  Show Profile  Visit space's Homepage Send space a Private Message
upp
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000