HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Metallmässa med fina vinylfynd
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2006/09/04 :  00:40:07  Show Profile Send Buggsson a Private Message
Det var ju metall/hårdrock mässa i helgen som gick, på Fryshuset i Stockholm nu i helgen. Tog sonen i hampan och iväg det bar. Vi var där på Fredagskvällen. Som relativt ny metalldiggare har jag inte så stor koll och var väl inte riktigt beredd på hur det hela var upplagt, t.ex. 30 min mellan livebanden, vilket blev 60 min om det var något som ej föll en på läppen. Det fanns ett gäng utställare; skivbolag, bokningsfirmor, etc, etc.

Vi såg två liveband men bara det första nämns. Hell 'n' diesel var det visst och det var tung hårdrock precis som det skall låta, enligt mig då. De är precis bundna till ett skivbolag om jag fattade det hela rätt, och i framtiden kanske det blir ett skivsläpp, då kommer jag att var sugen, helt klart.

I ett fåtal utställarbås fanns det vinyl att köpa och köpte gjorde jag. Önskade bara att plånboken varit fetare, för det som fanns, var till en stor del riktigt bra. Hittade en limiterad dubbel LP med Cathedrals "The VIIth coming" för ynka 70 SEK, Blind Guardians dubbel LP "A twist in the myth" som hade släppts samma dag. Slutligen hittade jag en LP av Danzig som heter "Circle of snakes".

Detta var andra året som mässan hölls och det gav mersmak, så nästa år blir det till att börja spara i tid, bara alla kul vinyl på samma ställe gjorde besöket lyckat.

J. Ullberg
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000