HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Von Schweikert VR-3 / Definitive Technology BP??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

basse
Starting Member

15 Posts

Posted - 2006/09/01 :  20:53:48  Show Profile Send basse a Private Message
Jag är i högtalarköp tag =)
Jag har gjort en snabblyssning på Definitive Technology BP?? en ca 7år gammal modell, bipolär som är kanske 120cm hög. Kommer inte ihåg modellnamnet. Jag tyckte att de hade bra dynamik osv men mycket mer kunde man inte höra med tanke på att test musiken inte var så bra då jag glömde mina egna skivor.
Är det någon som känner till detta märke och kan komma med lite info kanske?
Dessa kunde bli mina för 8900kr

Von Schweikert VR-3 har man ju kanske hört lite bra om. Vad kan vara ett humant pris att betala för ett par begagnade i bra skick?

Elektroniken runtom tänkte jag uppdatera efterhand som jag får råd men vill börja med högtalarna.

Skulle uppskatta lite tips m.m. kanske om vad jag ska se upp med?
Tackar på förhand! /Sebastian

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2006/09/01 :  21:12:08  Show Profile Send Lech a Private Message
Hej
Von Schwiekert Vr3 är en fantasisk musikalisk högtalare. Den spelar otroligt med en neutral förstärkar kombo. Jag har själv haft dom ihop med Vincent 991+ och Sa 91 under några år.Det låter Mark Levinson i den kombon. Varken bättre eller sämre trots den låga prisnivån. ( för båda ). Dom är som gjorda för varandra.

Nu är och var jag triod freak och så jag konverterade tillbaka till trioder, till dessa var Vr 3:anerna för trögdriva. Minst 100 watt in och dom spelar skjortan av det mesta i sin prisklass. NY priset 25.000:- Beg priset vet jag inget om.
Mina är parkerade i kartong för famtiden.
MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

basse
Starting Member

15 Posts

Posted - 2006/09/03 :  19:12:04  Show Profile Send basse a Private Message
Lech, du har pm :)
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2006/09/03 :  19:56:58  Show Profile Send Micke Y a Private Message
BP är väl så där ren i mellanregistret i de system jag hört dom. Inte mitt första val men det finns dom som aldrig skulle välja något annat så du måste känna vad DU tycker.

VR är bra vad jag kommer ihåg men det var länge sedan jag hörde ett par. Jag är inte att lita på där. Det finns säkert de som vet mer om dom.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

basse
Starting Member

15 Posts

Posted - 2006/09/03 :  21:11:40  Show Profile Send basse a Private Message
Micke Y: Det är ju det att bipolära högtalare sprider ljudet på ett helt annat vis än direktstrålande, antar att det är därför vissa är så fästa vid dem. Jag lyssnade på dem mot ett par dynaudio sist och tycker att detaljer är lättare att urskilja ur de direktstrålande dynaudio högtalarna.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.02 sekunder. Snitz Forums 2000