Hej på er Jag tittar runt lite på rörförstärkare med EL84 som slutrör och jag hittade då denna Yarland FV-34CIII som finns på http://ihifi.jetshop.se/default.aspx Jag har aldrig hört en sådan förstärkare men jag har hört att de skall spela musikaliskt och vara allmänt trevlig. Har någon annan hört den sortens förstärkare
Hittade lite spec på den, såg att det var 8watt 5%TDH. Är detta något som är dåligt eller hörs det inte Undra hur det ser ut vid 5watt för mer använder jag nog inte när jag spelar.
Maximum output: 10W Output impedance: 4-8 ohms Rated Power Band: 20Hz to 40khz Total output power: 8W 5%(THD) Frequency Response: 20Hz to 20khz -1 db 10Hz to 40khz -1.2 db S/N: 89 db Working state: class A,push-pull Bias voltage state: self-support bias Vacuum Tubes: 6P14 x 4 ,voltage 5670 x 2 Input jacks: 2 Power Consumption:<80W Ponderance: 7kg
Det finns ju en variant med två EL34 or i singel end klass A från Yarland också, undra hur den är?? Singel End är ju trevligare och enklare konstruktion den borde ju funka ännu bättre tycker man. Någon som har hört den variganten
Här är lite fler bilder samt text på italienska. Är rätt kass på italienska och pallar inte babelfiska just nu... Men nåt nyttigt kanske går att snappa upp?
Det skulle varit kul om några kunde göra ett vetenskapligt test på/vid vilken gräns man kan höra disten vid musiklyssning. Kanske någon vet en länk till et sådant test?