Aj, aj, aj. Se hellre till att ha en dubbel-knapp där du har mysbelysning på en (andra lampor med lägre W). Och en knapp där du har fullbelysning(högre W), för städning osv. Dimmrar är mycket sällan en höjdare.
Jag vill helst inte dra in flera ledningar i min hyreslägenhet.
När jag tittat runt lite så verkar det som att det är sk. transistordimmer som jag behöver. Är det rätt? Vad finns det för bra och prisvärda modeller/märken?
Intressant, själv gillar jag B&O dimmrar som du köra med IR-fjärr, fungerar riktigt bra trotts det annars dåliga räckvidden för IR. det är även touch funktion på dom. Men dom kostar tyvärr mer än skjortan. Tyvärr vet jag inget om dom skickar tillbaka störningar på nätet. Men de flesta apparater gör väl det. Kolla in osc. när du kör med en dammsugare
Det hackar sönder strömmen och skickar ut störningar på nätet som stereoanläggningen inte gillar. Ajajaj. Absolut förbjudet i mitt hem. Stearinljus är bra för att skapa myspys.
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
quote:Han hävdar att ingen av ELFAs dimmrar släpper ut något på nätet för om de gjorde det så skulle de inte bli godkända att använda. Stämmer det?
Prylarna måste uppfylla CE-märkningskraven, bl a att inte släppa ut "skräp" på nätet och i luften). Kraven är rätt tuffa så Elfa killen har i alla fall nästan rätt - absolut noll störning blir det bara med likström och en vridpot som dinner.
De finns inga "bra" dimmrar, alla jag prövat ställer till problem med nätsrömmen. Ta den på en separat matarledning slipper du problem !!
//W
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++