Author |
Topic |
|
Brannmark
Starting Member
26 Posts |
Posted - 2006/08/25 : 10:32:23
|
Tänkte kolla av om det finns något behov av fräsmallar för att fräsa upp hål i lådor. Tex en mall för rund fräsning, mall för fräsning av fyrkantiga hål osv.
Tillverkning skulle ske i plast med exakt utskärning för hål delning osv. Hål delning enligt önskemål. Finns det någon std för montering på fräs maskiner eller är det specifikt för varje maskin?
Spånar bara lite. Får jag lite tips och ideer så kan jag räkna ut vad detta skulle tänkas kunna kosta att ta fram.
|
Certificerad Systemutvecklare (MCP, MCSD) ASP, ASP.Net, SQL Server, HTML/XHTML, CSS, m.fl Behöver du en webbsida och vill inte skriva HTML / XHTML? Kontakta mig, har lösningar allt från enkla till avancerade lösningar. Har även egna webservrar och kan erbjuda hosting till bra priser |
|
Kmj
Member
2870 Posts |
Posted - 2006/08/25 : 11:58:21
|
Självklart finns det behov |
.....where the music comes to die. |
|
|
Resonans
Member
897 Posts |
Posted - 2006/08/25 : 12:41:39
|
Jepp, det kan du skriva upp! Behöver en bra mall för rektangulär urfräsning (porten till Lancetta). Behoven (läs möjligheterna) är oändliga |
|
|
Zei
Member
826 Posts |
Posted - 2006/08/25 : 13:13:37
|
Fräsmall med ställbar centertapp hade väl varit guld värd....
Finns iofs att köpa har jag för mig men som sagt.. guld priset
/Z |
Signatur.. |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2006/08/25 : 14:23:41
|
Lite intressant är det
Har spanat lite på den här från Jula.
|
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
|
|
Zei
Member
826 Posts |
Posted - 2006/08/25 : 14:49:06
|
Den där såg inte dum ut Tobbe_L ! |
Signatur.. |
|
|
Buggsson
Medlem i AÖ
1657 Posts |
Posted - 2006/08/25 : 23:56:42
|
quote: Finns det någon std för montering på fräs maskiner eller är det specifikt för varje maskin?
Mkt till standardisering verkar det inte vara. Jag har själv en jigg från Jasper och där skiljer det även mellan olika modeller från samme tillverkare hur skruvhålen är placerade. En del har tre skruvhål medan andra modeller får klara sig med två. |
J. Ullberg |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2006/08/26 : 15:30:26
|
Jula art nr: 050036 pris 349:-
Så slipper ni leta efter den |
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
|
|
Guru
Member
2776 Posts |
Posted - 2006/08/26 : 17:22:23
|
quote: Tänkte kolla av om det finns något behov av fräsmallar för att fräsa upp hål i lådor. Tex en mall för rund fräsning, mall för fräsning av fyrkantiga hål osv.
Brannmark: Köper gärna en av dig istället för att sponsra Jula :)
Behöver igentligen bara en mall för att fräsa hål till en Eton Er4, kan du ta fram en sån ? |
Edited by - Guru on 2006/08/26 17:24:00 |
|
|
Brannmark
Starting Member
26 Posts |
Posted - 2006/08/26 : 20:27:55
|
Guru, skicka mig en ritning så provar vi ta fram en mall. DVS vad du har för cc mått på infästning, samt vad du vill ha för dimension på hålet samt vilket diameter på fräs stål.
Blir det bra kanske jag kan ta fram någon typ av mall för olika fräs fabrikat. Själva måtten på hålet som skall fräsa får då var och en bestämma vid beställning.
|
Certificerad Systemutvecklare (MCP, MCSD) ASP, ASP.Net, SQL Server, HTML/XHTML, CSS, m.fl Behöver du en webbsida och vill inte skriva HTML / XHTML? Kontakta mig, har lösningar allt från enkla till avancerade lösningar. Har även egna webservrar och kan erbjuda hosting till bra priser |
|
|
|
Topic |
|