HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Jättedöd bil! "Klonk" sade det....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/08/24 :  21:37:32  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Så har bilen rasat... Fukk...... Arg...... Sur.......
(massor av osande svordommar)

Kamremmen gick och kolvarna åt div ventiler mm. Bilen är en Audi 100 från 1987 så vi har väl förväntat oss nått sånt.
Dax att köpa en ny.
Tror att vi fortsätter med Audi då jag gillade gamla bilen en hel del.
Vill gärna ha lite motorstyrka.

Då till en fråga.
Vad skall vi köpa? En Audi A6? Ca 50000 hade vi tänkt oss.
Kom gärna med ideer, tips, varningar. Allt som kan vara relevant i en kommande bilaffär.

mvh Johannes.

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/08/24 :  21:40:35  Show Profile Send Terminator a Private Message
BMW E32 med V8. Du får ett ex i toppskick för de pengarna.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2006/08/24 :  21:58:28  Show Profile Send ztenlund a Private Message
1: Kolla när kamremmen är bytt om sådan finnes. Om oklart, byt!

2: Motorstyrka i A6 betyder väl i det här fallet någon V6:a antar jag?
Har för mig, men nu tar jag ur huvudet här, att audisexorna kan läcka olja upptill på motorn så det kan vara läge att kolla. Frågan är om det inte lägger sig åt tändstiften till, hmm... Inspektera noggrant bör man ju göra oavsett.

3: E32 är en trevlig bil men det gäller verkligen att få tag i ett exemplar som är fräscht på riktigt och inte bara ser så ut för annars blir det dyrt, dyrt, dyrt som Bosse Bildoktorn hade sagt. Håll dig borta från V12:orna om du nu skulle få för dig något sådant, bilen har tillräckligt långa kabelhärvor utan en motor med separata system för varje motorhalva...
730 med lilla V8:an är ganska trevlig och lagom men tänk på att vissa inte kan hålla inne nyckelknippan så fort de ser en bil med blåvit propeller på, oavsett vad den kostade. Tråkigt men sant.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2006/08/24 :  23:13:06  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Peugeot 605 med V6:a Exceptionella vägegenskaper. Slukar mil med hög konfort, men ligger som ett strykjärn på vägen. Jag hade en Audi A6 en vecka när jag var utom-socknes på jobb, men jag blev ganska besviken på den. Kändes vinglig jämfört med 605:an.

Min gamla 605 SR3,0 (vidareutveckling av PRV-6:an) som var en 92:a körde jag på 0,75l/mil landsväg, så den går att köra snålt med också.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2006/08/25 :  09:02:36  Show Profile Send short_cuts a Private Message
A6 - kolla spindlar/styrleder fram. A6 e ett bra val - Om det e ngn T variant, så sitter elektronikboxen (gjorde den iaf på min gamla) på H-sida, invändigt - kolla så att den inte e trimmad (XTRA viktigt på ex S6 o motsv - de har en tendens att vara slutkörda). Jag skulle oxå råda att kolla upp ägarförhållanden innan köp (tidigare ägare som var under 30år - hårt körd m stor sannolikhet). Kolla ordentligt att alla paneler har samma mellanrum i fattningen!
Good hunting

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.43 sekunder. Snitz Forums 2000