HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Testresa med Philip!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/08/27 :  19:55:36  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Nä Jeppe, har du bilder ??

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2006/08/27 :  20:06:36  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Sånt kan man inte publicera!

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2006/08/27 :  20:16:23  Show Profile Send Per100 a Private Message
Nu har familjen Mayro varit här..
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/08/27 :  20:23:38  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
quote:
ag och Matte får vänta tills nästa gång


Supersnyft!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/08/27 :  21:18:07  Show Profile Send mayro a Private Message
Hemma... phuu.. Rätt exakt 11.5 timmar resa blev det. Och eftersom barnen skall till skolan i morgon så fick vi avbryta på upploppet tyvärr. Verkligen TYVÄRR!!

Men men. Resan har "berättat" en hel del för mig i varje fall angående hurvida philip är systemberoende eller ej..

Och detta kommer en liten bildtråd om inom snar framtid.. Den blir inte så lång pga att jag klantade mig och hade för hög upplösning eller vad det heter på kameran så den endast pallade 14 bilder. Varav fyra redan var tagna sedan innan o ej sparade.. Dom fick ryka så det blev lite bilder i varje fall...

Förlåt StefanL o Mc square för uteblivet besök... Men det gick bara inte mot slutet...Beroende då på skoldag i morgon.. Ansvar

Men stort stort tack till er alla!!!!!!!!!!!!!! Verkligen skoj ändå med en sådan här resa-

Nu kan jag nog påstå jag "känner" philip rätt väl..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/08/27 :  22:13:55  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Jag tog iallafall inte loss mina högtalar-kablar i förväg,som tur var!

Men vi ses nästa gång,Mayro!

Med en sån resa,så förstår jag att ni inte hann med hela rundan.
Att vara mänsklig,kanske det kallas...

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/08/27 :  22:19:45  Show Profile Send mayro a Private Message


Tack Mc Square för ni inte blev ledsna på mig. men det gick bara inte.

Men hoppas ändå ni kommer få en inbkick i resultatet så snart morgondagen kommer och jag försökt fixa ner storleken på dom första bilderna som nu är aldeles för stora..

Men jag har några riktiga gobitar att visa upp. Eller hur Per G jeppsson


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/08/27 :  22:58:09  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
quote:
Men jag har några riktiga gobitar att visa upp.


Låt mig gissa:5 bilder på setupen och 20 bilder på släppta hakor...?

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/08/27 :  23:04:54  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message
quote:
Såja, då har Philip varit på besök här med
quote:
Nu har familjen Mayro varit här
Blir det några kommentarer i natt eller
Man håller ju på att spricka av nyfikenhet.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/08/27 :  23:48:09  Show Profile Send mayro a Private Message

Vi har en överenskommelse att inget säga föränn bildtråden startar. Vilket jag lovar att den skall göra i morgon

Just nu är man slut efter besök i fredags till lördag.. Lödag med tidig ridskola för tjejerna. full fart med besöket från Sthlm lördag tills sen em då dom åkte hemmåt igen.. Sen natt för att lyssna in ordentligt inför söndagens resa. Så man friskt i minnet kan utvärdera ev skillnader och hur osv dom visar sig..

Sedan kunde jag inte somna för man var så sugen att åka, så natten gick sent sent över till söndag tidigt tidigt innan ögonen slog igen..

Försov oss .. och sedan iväg..

Nu skall allt smältas lite och tankarna gå ner i varv...Så det blir lite seriöst också denna subjektiva reseskildring såsom ingressen varit med mina o andras lyssningar här samt Lenn Art´s mätande o berättande både tekniskt blandat med subjektiv innan själva resan att testa i lite mer bredd nu avlöpt....

Sedan kan man nog anse att denna gamla trotjänare (Philip) blivit kraftfullt undersökt samt analyserad till att dessa sista ord som resan kommer skildra kan anses vara rätt trovärdiga på alla sätt och vis..

Jag kan säga så här redan nu. Detta har för mig varit min höjdpunkt av mitt hifiliv. Jag har aldrig haft så skoj.Eller haft så inspirerande nyfikenhet. Detta har inte ens haft prestig att luta sig mot. Utan har helt varit en osannolik resa med osannolika resultat..Från en lindrigt sagt osannolik gamal stärkare..


Edit.lite kabeltest fick kom med också.kort men skoj.. Så det kommer också med lite av då vi är framme vid unbeliver samt Per100 i bildtråden..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2006/08/28 00:01:14
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2006/08/28 :  13:04:37  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Det blir ju lite surt att läsa om Philips förträfflighet eftersom det inte går att köpa en till sig själv. Vad är det för prisbild på en begagnad i gott skick tror ni? Och var ska man leta? Auktioner kanske?

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/08/28 :  13:32:51  Show Profile Send mayro a Private Message
quote:
Det blir ju lite surt att läsa om Philips förträfflighet eftersom det inte går att köpa en till sig själv. Vad är det för prisbild på en begagnad i gott skick tror ni? Och var ska man leta? Auktioner kanske


Av din text att dömma så är du säker att testresan påvisat possetivt resultat..

Lite skoj att läsa detta. På skoj. Hur har du tänkt utifrån dom texter du läst då du kommit till den slutledningen

Lite skoj att se hur läsaren (du)tänker utifrån dom texter i ämnet som tills nu framkommit..

Så har du lust att berätta hur dina tankar gått vore det urroligt att läsa.

Vad som nu fördröjer bildtråden är att jag skall få hjälp att förminska bilderna. Dom vart ju pga mitt misstag att inte ställa in kameran väldigt stora i början av resan... Men detta är på gång att fixas så snart Dan är hemma och kan ordna dom till lite mindre. Sedan "åker" vi omgående...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/08/28 :  13:34:45  Show Profile Send mayro a Private Message

Jag skall ju be om att få just en bild extra bearbetad också. Den skall bli ledbilden för hela repotaget.. Ni kommer få er ett gott flin grabbar...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2006/08/28 :  14:24:45  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Så, nu är det det 750pixlars bredd på samtliga....men Mayro...du får sälja nånting och uppgradera kameran bildkvaliteten belyser INTE hur Philip låter

Bilderna är returnerade till din email!

Artphotography
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/08/28 :  14:41:04  Show Profile Send mayro a Private Message

Tack Dan.. Och bilder samt text har startat i länken under nu... Intrott är det bästa anser jag...

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53251

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2006/08/28 :  14:58:57  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
"Jag kan säga så här redan nu. Detta har för mig varit min höjdpunkt av mitt hifiliv. Jag har aldrig haft så skoj.Eller haft så inspirerande nyfikenhet. Detta har inte ens haft prestig att luta sig mot. Utan har helt varit en osannolik resa med osannolika resultat..Från en lindrigt sagt osannolik gamal stärkare.."

Jag läste mellan raderna i detta stycke. Jag har väldigt svårt att tänka mig att Philipsen skulle ha presterat dåligt på sin turné.

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/08/28 :  15:24:56  Show Profile Send mayro a Private Message


Hahaha..

Jag menade inte så iofs... Utan oavsett resans resultat som vi ännu inte vet hur det gått.så har detta faktiskt varit det roligaste jag haft under mitt hifi liv PGA det innehåller ALLA aspekterna i en utredning av en produkt. Inte enbart en del. Den subjektiva. Här har teknik samt subjektiva samarbeten fungerat. Och DETTA är det som utgör min oerhörda glädje.. Oftast har sådant inte fungerat på forum på hifi delen här..DIY går sådant bra inom där grabbarna har mer kul samarbete. men nu helt plötsligt då philip var så gamal och endast en ev kuriosa så föddes fleras intresse och allt bara blev så förbaskat skoj samt trevligt...

In kom rörkillarna som tillverkat rörstärkare. In kom DIY folk. In kom alla typer samt inriktningar. Och trådarna har blivit rena rama skolboken för hur skoj man KAN ha runt en produkt samt på ett öppet forum.....

Detta hade aldrig något annat fora än Hf.nu kunnat klara av att hantera som nu skett.

Och att nu få i bildtråden avsluta detta med små bilder o berätta resultatet är så förbaskat skoj...

Vilken UPPSTÄLLNING av medlemmar det varit.. Förstå att en medlem FLÖG enkom hit från Sthlm för att lyssna på philip... Sådant är fasiken unikt rent ut sagt.. En kille som är tekniker tar sig tiden att resa från GBG...

Flera med närmare avstånd har offrat bensin o tid för att låna sina öron till detta...

DÄRFÖR anser jag detta vara MIN absoluta höjdpunkt av mitt hifiliv...

men du kunde haft likafullt helt rätt i tolkningen min vän..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2006/08/28 :  15:46:25  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Aha!

Jag är i vilket fall som helst hemskt nyfiken på resultatet...

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/08/28 :  16:54:18  Show Profile Send mayro a Private Message


Jag med

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000