HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Wolfmother - modern tung retro-rock
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2006/08/22 :  23:24:57  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Har precis lyssnat igenom skivan för första gången och är alldeles skakis. Längesen jag har blivit så här uppspelt efter en enda lyssning

citerar ginzas omdöme om Wolfmother och deras debutplatta

"Denna trio från Australien, med sin psykedeliska moderna retro-rock med influenser från band som Led Zeppelin, Black Sabbath och Mars Volta har fått både recensenter och publik att gå ner i brygga världen över! "

Jag är böjd att hålla med , är du ??

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2006/08/22 :  23:44:50  Show Profile Send svejk a Private Message
Du går troligen igång på Big Elf. Första plattan är braaa. Har sett dom live. Deras uppsättning instrument och stärkare får en retro gubbe att gå i spinn!

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2006/08/22 :  23:51:19  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Jag har en skiva (HEX) med BigElf och har dessutom sett dom live då dom var förband till Dio på trägårn här i GBG för några år sen. Helsköna killar med ett galet skönt sound

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2006/08/23 :  07:34:13  Show Profile Send Musse80 a Private Message
Japp, nya skivan med Wolfmother är riktigt bra ska köpa den så fort den gått ner lite i pris

A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2006/08/23 :  17:59:21  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Min bror köpte plattan när den släpptes, och jag köpte den faktiskt just idag. Kanonbra helt enkelt.

Vill ni ha än mer formidabel retro, lyssna in er på svenska Witchcraft. Båden sound och poduktion får Wolfmother att verka som något Microsoft utvecklat!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000