HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Digitalbox till TV
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Barfotalasse
Member

123 Posts

Posted - 2006/08/22 :  12:51:55  Show Profile Send Barfotalasse a Private Message
Eftersom jag och hustrun nyss flyttat in ett alldeles eget hus har vår lilla 25" tv blivit svart. Det fattas en digitalbox...

Är det någon som har ngt tips /tankar på hur man ordnar maximal funktionalitet och hygglig kvalite till rimligt pris?
Det ska vara enkelt att byta kanaler och programmera och spela in tv-program så dessa kan ses vid lämpligt tillfälle.

Det vore kul om lösningen kunde ingå i ngn slags hembiolösning med projektor där en kvalificerad 2-kanalsanläggning är grunden.

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/08/22 :  14:17:13  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Svårt val;



Bäst i test enligt branschtidningen Ljud&Bilds stora test november 2004. Samt utsedd till bästa köp
av tidningen M3 Digital World.
Snygg design, hög kvalitet, lågt pris.

Liten och snabb digital tv-mottagare
Inbyggt viaccess med kortplats bakom lucka
Snabb processor ger mycket snabba kanalbyten
Digital bild och ljud
Enkel att installera och sköta
Egna kanallistor
2 x Scart
RCA Utgång
TextTV Turbo
DVB textning
Dolby Digital utgång
S-VHS


++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2006/08/22 :  16:12:32  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Jag har en Dilog DT-355, fungerar helt OK.
Kombinationen Cambridge Audio och Dilogbox verkar dock inte vara den bästa då det finns viss interferens mellan fjärkontrollerna. Min erfarenhet gäller radiomottagaren 640T.

Vad du än gör så skaffa inte en Force-box. Faderskapet har två stycken, en med hd och en utan, men gemensamt för båda är buggig mjukvara och mystiska hängningar som resulterar i att man får dra ur och sätta i sladden. Det rör sig om 320T och 520T om jag minns rätt.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000