HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Erfarenheter av Omega högtalare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2006/08/22 :  11:27:52  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
Har pga högtalarnas tjusiga yttre och några positiva recensioner fått upp ögonen för märket Omega. Lättdrivna "envägare" som verkar välbyggda och trivas med rör, inte allt för dyra heller (5 - 15k).

Om jag inte missminner mig har audioconcept haft dessa inne, men hittade nu endast ett par bipolära super3'or på deras reahylla.

Modellen jag är mest inne på är deras nyutkommna lilla golvmodell "Super 3 XRS"- Länk: http://www.omegaloudspeakers.com/super%203xrs.htm

Erfarenheter mottages tacksamt.

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2006/08/24 :  00:13:16  Show Profile Send Jolojl a Private Message
Jag har också tittat på de högtalarna ett tag och är också väldigt sugen. Har tyvärr inte hört dem men för några månader sedan köpte jag en kabel på AudioConcept på Hantverkargatan i Stockholm, och medan vi småpratade lite kom det fram att de hade ett par Super 3 (tror jag det var, i.a.f. en stativmodell) till salu (men den var tydligen hemma hos någon av ägarna el. ngn bekant). Kanske kan du provlyssna där? De har också Zu-högtalare (en annan av 6moon:s favorithögtalare verkar det som).
Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2006/08/24 :  09:56:38  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
Okej, då tar audioconcept fortfarande in dem- gott! Får prata med dem på arkenmässan (då jag bor i gbg).

Vad gäller högtalarna fastnade jag för den golvstående varianten av super 3 dels av anledningen att de borde kunna spela lite mer bas men även att slippa stativ.

Zu verkar vara roliga må jag säga.

Tack för inlägget.
Go to Top of Page

JohnB
Member

182 Posts

Posted - 2006/08/24 :  21:26:44  Show Profile Send JohnB a Private Message
Jag har själv ett par Omega Super 3 som datorhögtalare ihop med en Sonic Impact och är mycket nöjd. Funderar på att köpa ett par Compact Hemp som huvudhögtalare till lyssningsrummet. Audioconcept sålde dessa förut men har inga ex i butiken, det finns däremot två par demoex kvar, ett par Super 3 och ett par Super 3 Bipole för ca halva nypriset vilket enlig mig är ett kap.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000