HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Problem med Hififorum och ZoneAlarm!?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

datar
Member

657 Posts

Posted - 2006/08/17 :  18:28:47  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Hej!

Är det någon mer än jag som använder ZoneAlarm som brandvägg? Jag har märkt att den brandväggen kan ställa till det lite vid inloggning samt när man skriver meddelanden!

När man skrivit in sina användaruppgifter och klickar på "login" eller klickar på "post New Topic" vid ny post får jag följande popupmeddelande:

Sidan som du försöker visa innehåller POSTDATA. Om du sänder datan igen kommer eventuella funktioner som formuläret genomförde (som en sökning eller inköp av en vara) att upprepas. För att sända igen, klicka på OK. Klicka annars på avbryt.

Klickar man på avbryt visas en tom sida. Klickar man på Ok får man detta meddelande igen.

Jag använder Firefox som webläsare (får liknande meddelande med Internet Explorer)! Det är ju inget allvarligt problem och jag tänker aldrig byta ut denna brandvägg mot någon annan!

Så är det någon mer som använder ZoneAlarm som har detta problem? Avaktiverar jag brandväggen fungerar forumet som det ska. Har surfat hos andra kompisar som också använder ZoneAlarm med samma problem.

mvh
Johan

Vänligen
Johan Linnarsson

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2006/08/17 :  18:34:54  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Hej Datar!

Jag har zonealarm också, det problem du beskriver får jag när jag använder Firefox men aldrig med IE6.

Har i och för sig inte testat med att stänga av brandväggen då jag misstänkte att Firefox bara krånglar med sidor som försöker "re-directa", om nån nu förstår vad jag menar :)

Mvh / Comus

Comus
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/17 :  20:18:44  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Förstår att ni har problem med Zonealarm. Installerade det EN gång,, Sen fungerade INGENTING så det avinstallerades FORT och sen har det fungerat bra.

För att ge mer, så skriv OS oxå..

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/08/18 :  08:20:48  Show Profile Send brewitz a Private Message
Jag använder ZoneAlarm samt Firefox, IE6 i en salig blandning och har inga problem alls. Använder du den fria versionen (det gör jag) eller betalar du för den mer avancerade?
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/08/18 :  09:23:18  Show Profile Send f95toli a Private Message
Samma här, jag använder mest IE6 men då och då också Firefox. Zonealarm har jag använt i flera år, både hemma och på sisådär 4-5 datorer på jobbet (+jag installerade det på de ca 40 PC som jag supportade när jag jobbade i Sverige). Jag har aldrig haft några problem.

Det kan inte vara så att du använder den fulla versionen med lite väl paranoida inställningar? Det låter mest som en varning om att du skickar data över nätet.


Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2006/08/18 :  09:36:37  Show Profile Send brewitz a Private Message
quote:
med lite väl paranoida inställningar


Go to Top of Page

datar
Member

657 Posts

Posted - 2006/08/19 :  14:39:34  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Hej

Visst använder jag den fulla versionen. Säkerligen med några paranoida inställningar

Nu vet jag iallafall att det är mer än jag som noterat detta med ZoneAlarm!

mvh
Johan

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2006/09/01 :  18:53:02  Show Profile Send Passerati a Private Message
Jepp, klicka snabbt som attans på den där länken -> Back to forum (... eller vad den heter) annars går det inte.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000