HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Träff "PA som hifi" föreslagen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2006/08/17 :  18:10:31  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Hur låter PA prylar egentligen ?
Hur svårt och dyrt är det att bygga ?
Hur kul är det ?



För er som vill dela med er av era skapelser och för er som är nyfikna så föreslås här en mkt oplanerad sammankomst.

Skälet till att den ännu inte planerats ordentligt är att jag är osäker på hur många intresserade det finns där ute, hur många som skulle kunna tänka sig att bidra med utrustning, samt vart ni befinner er.

Låt inte bilden avskräcka, det finns inga fåniga gränser på hur stort/litet/billigt/dyrt etc. bidragen skall vara, allt är välkommet, såväl DIY som färdigköpt, så tveka inte på grund av det, dock bör det helst vara PA ambitioner på det.

Det är ingen en tävling, inget dB race, bara ett kul utbyte av erfarenheter, frågeställningar och musiklyssning med möjligheter att blanda och prova olika kombinationer.

Märker jag att det finns ett större intresse så kommer planeringen att ta form med avseende på vart vi bör anlägga denna träff samt när.

Jag kommer givetvis att behöva hjälp att få ihop det hela, men först skall vi se vart i landet vi i så fall skall uppehålla oss genom att kolla vart ni som är intresserade håller hus.

Så allstå, en form av "upprop" enligt följande vore fint :

Vart befinner du dig ?
Vad för utrustning kan du bidra med alt. bara intresserad ?

Jag börjar :

Jag befinner mig i Göteborg.

DIY : 2st 15"1" toppar 2st 2x18" basar
3st QSC PLX 2402 steg (varav ett kan lånas ut)
DBX Driverack 260 + mätmick
En massa kabel och addaptrar för utlånging (dock inga Speakon tyvärr).

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/

Edited by - martinsson on 2006/08/17 21:20:31

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/08/17 :  18:19:37  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Trelleborg

Utrustning: Nikon D70 , hörselskydd

Hoppas jag får komma med

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2006/08/17 :  21:22:03  Show Profile Send matsj a Private Message
Kävlinge/skåne

3 Crown k2 steg
1 Qsc plx 3402
2 jbl 4530 scoop

Subbarna flyttar jag inte fler gånger.

mats

1W=115db.

Edited by - matsj on 2006/08/17 21:53:28
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2006/08/17 :  21:46:04  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Alla som har ett intresse av detta är välkomna, vare sig det är av ren nyfikenhet och intresse eller för att dela med sig av vad man snickrat ihop eller köpt för PA prylar.

Jag tror jag passar på att skriva lite sökord i detta reply så kanske vi fångar upp några "sökare".

meyer, danley soundlabs, turbosound, jbl, community, servodrive, crown, das, electro voice, b&c, eighteensound, hk audio, nexo, l'acoustics, behringer, dbx, bss, soundweb, tc electronics, db, klang&freitag, eaw, adam hall, beyma, ciare, funktion one, klark teknik, kräm acoustics, altec lansing, phl, digam powersoft, prophon, sound precision, soundcraft, supersonic, tcs audio, qsc, ohm, weiss, precision devices, yamaha, crest, allen heath, dod, rane, p.audio, monacor, drawmer, oban, sound tech, cervin vega.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/08/17 :  21:52:31  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Räkna in mig!
Götebordg.

quote:
meyer, danley soundlabs, turbosound, jbl, community, servodrive, crown, das, electro voice, b&c, eighteensound, hk audio, nexo, l'acoustics, behringer, dbx, bss, soundweb, tc electronics, db, klang&freitag, eaw, adam hall, beyma, ciare, funktion one, klark teknik, kräm acoustics, altec lansing, phl, digam powersoft, prophon, sound precision, soundcraft, supersonic, tcs audio, qsc, ohm, weiss, precision devices, yamaha, crest, allen heath, dod, rane, p.audio, monacor, drawmer, oban, sound tech


Jag har för mig att hårdporr inte har nått att göra på detta forum Martinsson! Du får tona ner allt ovanstående lite. Jag får så svårt att sova...
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2006/08/17 :  22:00:19  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Göteborg (2st)
Kävlinge (1st)
Trelleborg (1st)

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/08/17 :  23:14:57  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
du kan sätta Skåne på mig o Mats

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2006/08/18 :  00:23:26  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Kom till Stockholm, fixa stor lokal o rigga 16 stora baselement hehe !

Onda tornen spelar, iaf två av lådorna !

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2006/08/18 :  06:55:33  Show Profile Send matsj a Private Message
Grattis Niklas men det kan inte vara så mycket kvar på de andra 6 lådorna.

mats

1W=115db.
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2006/08/18 :  08:55:34  Show Profile Send U1 a Private Message
Det skulle vara kul. Jag bor i Skåne.
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2006/08/18 :  20:22:23  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Det börjar luta kraftigt åt skånehålet, men vi är inte klara än.

"Skåne" - 3st - johan_björklund, matsj, U1
Göteborg - 2st - Circlomanen, martinsson
Stockholm - 1st - Niklas Nord

infogar en "teaser"


martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2006/08/18 :  23:31:04  Show Profile Send govinda a Private Message
Hej Martinsson

Jag lägger en röst på göteborg

Jag kan ta med lite udda musikspår. Kanske en Digeridoo inspelad av en mikrofon placerad i magen

Om det lutar åt GBG kan jag kolla om det går att låna Prästgården en all-aktivitetslada


Mvh Anders.s
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2006/08/19 :  13:54:45  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Summering såhär långt :

Antal intresserade, 7st.

"Skåne" - 3st - johan_björklund, matsj, U1
Göteborg - 3st - Circlomanen, martinsson, anders.s
Stockholm - 1st - Niklas Nord

Hur har vi det då utrustningsmässigt ?

"skåne" - 3st Crown k2 (steg), 1st Qsc plx 3402 (steg), 2st jbl 4530 scoop (basar / fullrange med 2380+2446?)

Göteborg - 3st QSC PLX 2402 (steg), DBX Driverack 260 + mätmick (processor), 2st 15"1" (toppar) 2st 2x18" (basar)

Stockholm - vet ej, en massa JBL lär det vara iallafall :)

Som vi står just nu har vi en lätt överkapacitet på slutsteg (3-4st), snacka om lyxproblem, så är det någon/några som vill ta med högtalare så går ju detta finfint, det vill säga om folk är villiga att låna ut utrustning, jag själv lånar mer än gärna ut prylarna, jag ser det som lite av vitsen med denna träff, men detta får var och en själva ta ställning till.

Det hade ju varit lite skoj om man som avslutning kunde länkat samman alla de system vi har till en gemensam källa, frågan är kanske då hur vi har det på strömsidan : )

Tackar för tipset anders.s du är i vanlig ordning ett föredömme för mänskligheten.

(Lyfter tråden för att se om vi kan få med oss några fler)

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/

Edited by - martinsson on 2006/08/22 18:03:12
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000