HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Fan va leds man blir...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/08/14 :  16:47:34  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Kom just tillbaka från badstranden, kanonväder men dagen är ändå förstörd.

Korkad som man är så lämnade jag börsen och mobiltelefonen i mittkonsolen på bilen och frun lämnade även sin börs. Ville inte ta med ut på stranden för då måste man ju lämna det uppe på stranden när vi badar med barnen... stöldrisken ..

Bara vi och en annan bil (en barnfamilj) på badstranden samt några tonårstjejer som spelade vollyboll....

När vi ska åka ser jag att frun glömde att låsa sin dörr och visst i helvetet är börsarna och mobilen borta

Hatar verkligen folk som inte kan hålla sig till sina egna grejor, ser en olåst bildörr och sedan in i bilen och rotar

Börs ok, vi har aldrig pengar, visst blir det lite bök att spärra kort och beställa nya men mobilen är så jäkla trist att den rök.

Spärrar abbonemanget och telefonen också så den kommer ändå att vara obrukbar om en liten stund.

Om de åtminstone kunde ha slängt börsen på vägen när de åkte därifrån men nej, ingen börs någonstans så de har väl tagit med den eller kastat den ut i skogen..

...usch va leds man blir

Frun lär förmodligen att låsa bilen... jag lär att ALDRIG lämna något i bilen om ens låst.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2006/08/14 16:48:02

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/08/14 :  17:12:33  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Ibland blir man bara så besviken på mänskligheten...
Go to Top of Page

Patrik B
Member

440 Posts

Posted - 2006/08/14 :  18:31:09  Show Profile Send Patrik B a Private Message
Jag har sett bilar med sönderbrutna dörrar bara för att någon var nyfiken på en påse i baksätet. Flera tusen i självrisk bara för en pås som innehöll skitiga trasor!

Mvh
Patrik B
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2006/08/14 :  20:03:38  Show Profile Send StefanL a Private Message
Patrik: Vad gjorde du med trasorna då? (hoppas du itne tog illa upp, men den bjöd du på)

Euphonic: Har haft inbrott i bilen 2 ggr själv, dom stal 4 kronor och min isskrapa..?


Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

IHiFi.se
Member

190 Posts

Posted - 2006/08/14 :  20:33:55  Show Profile  Visit IHiFi.se's Homepage Send IHiFi.se a Private Message
Euphonic: Det är tris när det händer. Man kan inte vara nog försiktig.

StefanL: Din tjuv var alltså en mycket fattig bilägare som behövde skrapa rutorna och betala för parkeringen.

Driver www.ihifi.se

Compact / Swans / G&W / Xindak / Original / E&T / Yarland
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/08/14 :  21:58:29  Show Profile Send Snoop a Private Message
Tråkigt det som hände Jonas, råkade ut för samma sak för 2-3 år sedan på fredag den 13:e

Blev av med bilstereon då jag glömt att låsa , men jag hade sådan himla tur då jag gick till polis stationen så fanns min stereo där

De hade tagit ett gäng ungdomar som varit ute på stöld turné hela natten, och bland alla bil cds så låg min egen

Sen dess ser jag alltid till att låsa bilen, men sen är det ju inte alltid det hjälper. Men ett litet skydd är det allt.


[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/08/15 :  07:33:49  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Det är dock lite problem med det där med låsningen av bilen när man inte har centrallås och två små barn, förmodligen låste frun sin egen dörr (sånt går ju bara av farten) men lillgrabbens dörr bak blev nog olåst .. och det räcker ju!

Nuväl, allt är spärrat och fixat beställningar på nya kort så när på ett utlämningskvitto vilket jag inte hoppas att de har försökt sig på att använda för då medför det katastrof (!) men det ska jag ringa och kolla så snart den berörda affären öppnar.

I övrigt var det ju mobilen en Samsung SGH-E730 som jag var väldigt nöjd med men jag får väl ta en T630 (skräp) som jag har liggandes istället... iof ser LG's nya tunna rätt fräck ut så man kanske skulle se det som en tvingad chans till att förnya sig istället

Man ska ju se saker från den positiva sidan. I bilen brevid börsar/telefon fanns även bådas husnycklar vilka som tur var låg kvar! Det hade blivit betydligt svettigare OCH dyrare om de hade varit borta för då måste ju alla lås ha bytts OMG

Sedan kan man ju gotta sig åt att telefonen är obrukbar. Jag pratade med mina päron igår kväll och hon sa att det hade stått i tidningen om någon som systematisk söker igenom olåsta bilar just på den badstranden... hade jag bara sett den notisen tidigare så hade detta aldrig hänt

Oh well, shit happens.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2006/08/15 :  12:18:54  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message
Med tanke på att värdesakerna låg synliga var det på sätt och vis tur att en dörr var olåst så att ni slapp få bilen uppbruten.

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2006/08/15 :  13:05:55  Show Profile Send U1 a Private Message
Någon jäkel drog en nyckel längs med hela sidan på min nästan nya bil, den var inte rolig.

Nu i veckan stal någon våra utemöbler
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/08/15 :  13:07:27  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
De var icke synliga Instoppade i den öppningsbara mittkonsolen.

Kollade med försäkringsbolaget innan lunch och allriskförsäkringen på hemförsäkringen gör att det bara blir en självrisk på 1500 kr! ... om det nu inte hade varit att jag sa upp just allriskdelen när jag flyttade villaförsäkringen till annat bolag i juli

Så det kan vara ibland...

Lite förvånad blev jag dock att min gamla SE T630 har fantastiskt mycket bättre ljud än min nu bortkomna Samsung SGH-E730 så jag tror jag kör på med min gamla SE.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/08/17 :  00:24:38  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
F-n vad trist..

Om man fick tag på dom så vred man väl öronen av dom!
Ofta är det föräldrarnas fel att ungj-vlarna inte kan
skilja på "mitt och ditt".

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000