HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tror jag fått salmonella
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/08/13 :  21:40:00  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Fan, varit magsjuk en vecka, fick det i Egypten, och det går inte över. Blir till att gå till vårdcentralen och hämta burk och sen får de testa lite. Usch.

Lyssnat på the Frames, burn the maps, så fått lite energi av det.
Bästa hifisessionen på läääääänge. Jag har bra ljud i en betongbunker. :)

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/08/14 :  01:02:55  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
en elak form av salmonella är ingen höjdare , men med medusin så går det över ganska snabbt. Drick mycket vatten bara

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/08/14 :  07:56:17  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Humm inget kul alls det där.
Jag klarade mig någorlunda när jag var i Egypten men några kollegor åkte på det..
Hoppas att du snart blir bättre.


Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/08/14 :  08:23:47  Show Profile Send Vox a Private Message
Det måste vara rent ut sagt "skittråkigt"........



"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/08/14 :  08:24:17  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jag hoppas inte det är en elak form av salmonella. Jag tror vi fick den när vi snorklade i en vik, det var pålandsvind, 10 båtar i viken, och bajskorvar som flöt i vattnet. Alla andra var "scuba divers", bara jag och tjejen som låg och plaskade i ytan bland bajset. Mmm. *suck*

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/08/14 :  08:32:34  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
urk...
Låter inget kul alls..

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/08/14 :  08:40:44  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Men, hifin är bra en sån här dag, bara att poppa massor, det låter faktiskt så bra nu, att jag kan börja tänka på att meka lite kablar. :)

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2006/08/14 :  08:49:11  Show Profile Send poppen a Private Message
Har haft det själv. Ony i magen 4 dagar.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/08/14 :  08:55:32  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Det här har pågått en vecka nu, jag hoppas inte det blir mycket längre. Hmm, jag kanske har världsrekord om jag har salmonella? Dagen efter jag blev sjuk först, så hade jag knaprat egyptisk medicin, så jag var ute på en dykbåt igen, kände mig lite matt men tog mig ner till 24 meter när jag snorklade. Kanske rekord för salmonella offer? Ha ha.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2006/08/14 :  10:53:01  Show Profile Send Roq a Private Message
Inget svar på bakterieodlingen än?
Det behöver ju inte vara Salmonella utan det finns många andra fina bakterier och parasiter att välja på

quote:
Hmm, jag kanske har världsrekord om jag har salmonella? Dagen efter jag blev sjuk först, så hade jag knaprat egyptisk medicin

Definitivt inte världsrekord. Sånt här kan vara ganska långdraget tyvärr. Glädjande är att nästan alla de här bakterierna ger sig själva utan behandling. De ska faktiskt inte behandlas (utom en 3-4 sorter) eller om man är så risig att man ligger på intensiven. Behandling kan göra att man blir smittbärare under en längre tid.

Oavsett vad det rör sig om så ska du inte laga mat åt andra så länge och ha egna handdukar på toa.

Krya på dig
Mvh Roq
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/08/14 :  17:10:12  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Menade att jag har världsrekord i fridykning för salmonellasmittade, 24 meter. :)

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2006/08/14 :  19:57:36  Show Profile Send Roq a Private Message
nu såg jag det
Go to Top of Page

Frasseman
Member

279 Posts

Posted - 2006/08/14 :  21:24:51  Show Profile Send Frasseman a Private Message
Om du simmade bland bajs... Så tror jag det handlar om Campylobacter - en lite snällare variant av Salmonella. Bakterier i bajs som smittar det som vidrörs och ej upphettas över en viss temperatur...

Drabbades själv av just Campylobacter för ett par år sedan, det var ruggigt hemskt. Led av 40 gradig feber under 3 - 4 dygn - fullkomligt simmade i svett, låg på handdukar - bytte t-shirts och tom. säng!!

Förrutom detta så bodde jag mer eller mindre på toaletten i en hel vecka innan det försvann. Tror inte jag fick någon form av medicin för att bli av med skiten...

På restaurangen jag hade ätit på visste de inte ens om vad campylobacter var för något!?!

Usch och fy.... hoppas du slipper problemet snart - själv vill jag aldrig drabbas igen...

Andreas

Min anläggning
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2006/08/17 :  00:33:19  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
quote:
meka lite kablar
Perfekt nu när du kan
anlägga egna!

Nä, skämt å sido: Hoppas att du blir bra snart.

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/08/17 :  10:58:06  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Muse...Ha ha, den var klockren. Jodå, det känns lite bättre nu, ska få provsvar idag med.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/08/18 :  17:53:19  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Fick provsvar igår, negativt, inga problem. Magen har blivit lite bättre, men det får väl ta den tid det tar då.
Fin bantningskur i alla fall. 188 cm lång, normalt 81-82 kg, alltså inte direkt tjock om vi uttrycker oss milt.
Nu väger jag 75, ser ut som en fågelskrämma.

Hmm, undrar om det skulle gå att sälja diareepiller. Annons "Tappa 6 kilo på en vecka, kom i form till badsäsongen eller det där speciella tillfället"
Borde kanske testa en annons på blocket för att se hur många intresserade som hör av sig. He he.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/08/18 :  23:09:50  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
dom hittade inget annat ?
Nåt skit måste det ju tycker man

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/08/18 :  23:46:23  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jo Johan, det tyckte jag med, förklaringen lyder att vad det än var så är det borta nu, men att det tar tid för tarmarna att återhämta sig. Låter inte helt orimligt så jag köper det. Men för att fira att jag inte har något elakt, så köpte jag 100 gram hasselnötchokladkaka och åt upp. Innan det hade jag fint lagat en soppa, magvänligt värre, men så fick jag för mig att jag skulle krydda den lite. Så, hacka upp en torkad serrano chilli jag fick med från mexico, trodde det skulle vara lagom. Kan säga så här, det lär kännas på vägen ut, för det var jefligt starkt på vägen in. Undrar vad magen tycker om det här. Vi kör väl på devisen "What does not kill you makes you stronger" går det riktigt illa blir det den israeliska varianten "What does not kill you makes you stronger, but what does kill you makes your mother stronger"

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2006/08/18 :  23:49:15  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Kan ju vara nån typ av binikimask eller någon annan parasit, spolmaskar är rätt så vedervärdiga. 30 cm mask är inte vackert

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/08/19 :  08:58:19  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Det testades för parasiter med, kollades efter ägg i proverna, så förhoppningsvis är det inte det. Magen är klart mycket bättre nu med, så det finns hopp under solen. Idag vågar jag nog hoppa på pendeltåget och åka in till city och växla bort mina kvarvarande egyptiska pengar.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/08/19 :  12:24:37  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
växla ?

Ska du inte dit igen då ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/08/19 :  18:23:25  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Ha ha, hurghada rekoomenderas inte till någon, det har inte med magsjukan att göra. Maken till sönderexploaterat ställe finns nog inte.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000