Nyfiken på om man kan få en i mina ögon redan välljudande högtalare att låta/prestera ännu bättre.Tar tacksamt emot tips.Har ett visst sug efter att in och "gräva" lite i mina.Byta innre kablage? Delningsfilter? Ljuddämpning?Eller annat som skulle kunna fungera. Vad har DU gjort?
Nyfiken på om man kan få en i mina ögon redan välljudande högtalare att låta/prestera ännu bättre.Tar tacksamt emot tips.Har ett visst sug efter att in och "gräva" lite i mina.Byta innre kablage? Delningsfilter? Ljuddämpning?Eller annat som skulle kunna fungera. Vad har DU gjort?
Hördu man ändrar inte på sådant som redan är bra (har själv 915.1)
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
För någon vecka sedan var jag hos en kille som hade ett par Avance Epsilon 980. En högtalare som i botten är riktigt bra. Hans modell var dock "tweakad" med nya filter med toppkomponenter. Crosscoilspolar, induktansfria motstånd, Mcap kondensatorer, osv. De spelade otroligt välupplöst och fint nu. Detta kan du ju göra, förutsatt att komponentvärden finns i text på de befintliga komponenterna. Annars måste du mäta och då blir det jobbigare.
Själv har jag bytt internkablage i ett par Missionhögtalare för en massa år sedan. Resultatet blev en mer välupplöst och "öppen" högtalare.