HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Köpes
 försteg gärna diy(nu med större budget)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marran
Member

540 Posts

Posted - 2006/08/13 :  14:09:13  Show Profile Send marran a Private Message
Jag har köpt lite LP-skivor, så jag behöver en vinylrigg nu.
alltså en lagom nybörjarspelare och ett trevligt försteg

prisbilden är väl 2000kr för kombinationen, ungefär.
så gräv nu i gömmorna o leta upp era gamla nybörjarprylar :)

Edit: Priset skall vara MAX 2000 kr, då har jag vänt utochin på alla fickor och letat efter alla småslantar i soffan, tyvärr alltså inte tänjbar budget

Edit2: Skivspelare köpt, söker nu fösteg för runt 1500 med riaa och minst en lineingång, som sagt gärna diy, behöver inte vara jättevackert, trendigt eller ha fjärr, bara det låter bra och är funktionellt! Gräv nu i gömmorna av avvecklade eller icke avslutade projekt, jag kan löda lite själv också, bara metallarbete och kretskort är fixat!

Do never underestimate the power of a large number of morons!

Edited by - marran on 2006/09/08 23:28:36

Terna
Member

195 Posts

Posted - 2006/08/13 :  14:30:40  Show Profile Send Terna a Private Message
Jag har ju en mkt fin Dual utannonserad på forumet. RIAA går ju att få för 500kr och uppåt (givetvis ingen värting RIAA för 500kr...)

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=51614
Go to Top of Page

marran
Member

540 Posts

Posted - 2006/08/13 :  15:05:54  Show Profile Send marran a Private Message
jo jag har tittat på den, otroligt läcker och jag skulle gärna haft den, men bara den fyller min budget, dessutom utan frakt :(
jag kanske måste förtydliga:
jag behöver försteg för nu kör jag cd rakt in i slutsteget, alltså jag behöver både riaa-korrektion, volymkontroll och minst en linjeingång. detta + svarv + frakter osv får ej överstiga 2000, jag var nog lite otydlig i huvudinlägget, editerar nu

Go to Top of Page

marran
Member

540 Posts

Posted - 2006/09/03 :  22:01:41  Show Profile Send marran a Private Message
ok, lite pengar till verkar det som man behöver lägga om man vill ha något, budgeten höjd till 3000, men som sagt försteg (riaa, volym, minst 2 ingångar, behöver inte vara fjärr, gärna diy) och skivspelare (gärna fungerande diy, annars övehuvudtaget fungerande hyffsade spelare), köper gärna båda samtidigt! (jag vill inte sitta med spelare men utan försteg och vice versa, det är ju tråkigt)

Go to Top of Page

Terna
Member

195 Posts

Posted - 2006/09/03 :  23:51:28  Show Profile Send Terna a Private Message
Ok Marran, jag bjussar på frakten då... så har du ändå lite budget kvar att jaga ett försteg med phono in...

;-)
Go to Top of Page

marran
Member

540 Posts

Posted - 2006/09/08 :  23:25:05  Show Profile Send marran a Private Message
tack för erbjudandet Terna, men nu ska jag få en sonab s85 istället för helt andra pengar, din spelare är snyggare och säkert bättre men snålare budget får gå före denna gången, tack i alla fall!

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000