HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Dags att köpa cd spelare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gothmog II
Member

435 Posts

Posted - 2006/08/12 :  18:00:39  Show Profile Send Gothmog II a Private Message
Som rubriken antyder har det äntligen blivit dags att köpa en ny cd spelare. Skulle tro att allt är bättre än den Technics slp-770 som jag haft i 25 år. Men vad tusan skall jag köpa för spelare? Budgeten är ca 5 -7000 kr. Var inne på att köpa en Original 2008 F från Ornec men läste i nån tråd här att ljudet inte var bra. Nån som kan ge några förslag på BRA cd spelare inom min budget, även begagnat. Några spelare som jag funderat på är : Nad s500, Original A8T, Original A8S, jolida jd100s, Xindak Muse Deluxe 1.0, kanske nån E-sound????? Tacksam för hjälp. Min övriga anläggning består av DIY Aleph 5, McCormack TLC-1, Edison 60, Heybrook HB1, Ariel, Audio Innovation 300.

Tommy

Cairn Fog 2, Cairn 4808A, Edison 60, DIY Aleph 3, Audio Innovations 300, Ariel loudspeakers, Stax Lambda och en SAAB 9-5 Aero 315 Hk Etanol (Maptuned)

Det finns genvägar till det perfekta ljudet

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2006/08/12 :  21:17:37  Show Profile Send Larsen a Private Message
Jag har inget bra svar till dig, men misstänker att du får mer svar om du lägger in frågan på under Hifi istället
På 25 år har det hänt rätt mycket...

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

Gothmog II
Member

435 Posts

Posted - 2006/08/12 :  23:16:32  Show Profile Send Gothmog II a Private Message
Ok har lagt den under Hifi, om nån admin läser detta så ta bort den här.

Tommy

Cairn Fog 2, Cairn 4808A, Edison 60, DIY Aleph 3, Audio Innovations 300, Ariel loudspeakers, Stax Lambda och en SAAB 9-5 Aero 315 Hk Etanol (Maptuned)

Det finns genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000