HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tillbaka från en Sverige semester
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2006/08/10 :  10:45:56  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Jag är nästan precis hemkommen från en semester i Sverige med min son. Vi åkte till Skåne, närmare bestämt Ystad. (Ystad är inte Österlen, vilket vi gladeligen hävdar till 08:or när de ska köpa våra hus, men det är ändå vackert)
Vilket fantastiskt väder vi har haft under vår resa. Den enda riktigt dåliga dagen var onsdags i förra veckan. Vi skulle åka till Bornholm, hade biljett och allting men det kom ett oväder så vi ställde in.

Det var 2 år sen jag var hemma sist, 2.5 år för min son. Vi fick bada i Östersjön ett par gången, se Fyledalen (otroligt vacker dal norr om Ystad) och njuta av grillning på kvällarna med min bästa kompis. Vi var även på en svensexa samt bröllop vilket var kul, och min första gång.

Dock var det ett jäkla gnäll på nästan alla om hur varmt det var i Sverige, och vissa önskade det var vinter snart. Jag tyckte inte det var för varmt, det var behagligt. Jag kom tillbaka till en *Aftonbladet beskrivning* "värmechock". Vi har 35 grader med runt 80% luftfuktighet idag. Det kommer ligga runt 40 grader i augusti förutom de dagar tyfonerna drar förbi, med samma eller högre luftfuktighet.

Svensk bra sommar är oslagbar, så enkelt är det. Passa på att njuta medans ni kan, och insup så mycket värme ni kan och bada medans det går. Man vet aldrig hur sommaren kan bli nästa år.

Vad mer kan jag säga förutom tack Sverige för en trevlig semester!

Nu i North Carolina, USA.

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2006/08/10 :  13:25:28  Show Profile Send short_cuts a Private Message
quote:
Ystad är inte Österlen, vilket vi gladeligen hävdar till 08:or när de ska köpa våra hus



PS. Du vet hur det e... För att vara det enda landet m uttrycket: "lagom" så verkar det aldrig användas om vädret

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000