| Author |
Topic  |
|
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts |
Posted - 2002/11/13 : 14:37:18
|
jag har för bara nån vecka sedan monterat in nya el34or i coplanden. de kommer från svetlana (de gjorde mina gamla också.) jag fick tag i data från svetlana däe de påstår att två el34 i ultralinjär pentod pushpull presterar så mkt som 60 watt, 2,5% dist. kan detta vara möjligt?
sayonara |
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music. |
|
|
Per

1218 Posts |
Posted - 2002/11/13 : 16:32:04
|
quote: Originally posted by Per
jag har för bara nån vecka sedan monterat in nya el34or i coplanden. de kommer från svetlana (de gjorde mina gamla också.) jag fick tag i data från svetlana däe de påstår att två el34 i ultralinjär pentod pushpull presterar så mkt som 60 watt, 2,5% dist. kan detta vara möjligt?
sayonara
finns det ingen som kan nåt om rör på den här sajten va?
sayonara |
 |
|
|
DasKapital
Member

614 Posts |
Posted - 2002/11/13 : 17:22:24
|
Hmm, det är nog ingen omöjlighet. Vet att det i manualen till Edison 60 nämdes att förstärkaren med lite krångel kunde kopplas i klass AB och då pilla ut 70 watt per kanal med EL34. Visserligen skrev Erik att ljudkvaliteten skule bli betydligt sämre än i klass A (vilket jag inte kan bedömma). Distorsionsnivån vet jag däremot inget om. |
Ino Audio for life |
 |
|
|
n/a
deleted

1623 Posts |
Posted - 2002/11/13 : 20:03:45
|
Hej P!
"finns det ingen som kan nåt om rör på den här sajten va? sayonara"
-Jo, på DIY-avdelningen kommer du att få svar!( Varning!!... mkt med svar kommer du att få( Obs! att du blev varnad, ed , !! ))
Mvh A*. |
Edited by - n/a on 2002/11/13 20:10:13 |
 |
|
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2002/11/14 : 09:26:45
|
quote: Originally posted by DasKapital
Hmm, det är nog ingen omöjlighet. Vet att det i manualen till Edison 60 nämdes att förstärkaren med lite krångel kunde kopplas i klass AB och då pilla ut 70 watt per kanal med EL34. Visserligen skrev Erik att ljudkvaliteten skule bli betydligt sämre än i klass A (vilket jag inte kan bedömma). Distorsionsnivån vet jag däremot inget om.
Övergångsdistorsion skulle det bli när förstärkaren växlar polaritet mellan posotiv och negativ halvperiod. Men som sig bör den blir mycket mer effektiv. MvhKristofer |
 |
|
|
whiskyman
Member

3896 Posts |
Posted - 2002/11/14 : 12:37:51
|
quote: Originally posted by DasKapital
Hmm, det är nog ingen omöjlighet. Vet att det i manualen till Edison 60 nämdes att förstärkaren med lite krångel kunde kopplas i klass AB och då pilla ut 70 watt per kanal med EL34. Visserligen skrev Erik att ljudkvaliteten skule bli betydligt sämre än i klass A (vilket jag inte kan bedömma). Distorsionsnivån vet jag däremot inget om.
Distorsionsnivån höjs.MvhKristofer |
 |
|
|
Jadde
Member

1166 Posts |
Posted - 2002/11/14 : 12:53:37
|
Jag cyklar också!  |
 |
|
|
Per

1218 Posts |
Posted - 2002/11/14 : 13:16:45
|
quote: Originally posted by Jadde
Jag cyklar också! 
fantastico! hoppas att du sitter på en italiensk stålram!
sayonara |
 |
|
| |
Topic  |
|