HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Densen DM-20/DM-30
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mcbiff
Member

218 Posts

Posted - 2006/08/01 :  14:22:32  Show Profile Send mcbiff a Private Message
Jag ska eventuellt uppgradera från min Primare I20 till detta för-/slutstegspar. Jag undrar dock vad jag kan vänta mig. Densen-grejerna borde väl låta bättre rimligtvis då de kostade ganska mycket mer när de var nya, men samtidigt är de några år äldre än min Primare. Kan man råka ut för problem när en förstärkare är 6-8 år gammal? Vad i sådana fall? Jag brukar alltid köpa nytt, men nu tror jag inte att jag har råd med nya grejer som är tillräckligt mycket bättre än det jag redan har. Därav titten på begagnade kvalitetsapparater, och därav min oro för att allt ska gå åt pipan.

Oroar jag mig i onödan, eller kan dyra reparationer och krångel ligga i min framtid om jag genomför denna affär?

Givetvis vore det även kul med kommentarer kring ljudet på dessa danska dunderburkar. :)

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2006/08/01 :  20:47:52  Show Profile Send drkim a Private Message
Trevliga prylar om du kan leva utan fjärr - spelar dynamiskt och glatt, mkt stampa takten, men visst finns det gott om hifiparametrar oxå...

Om man snackar med Densen ödmjukt brukar den livstidgaranti som finns snarare följa maskinerna än ägaren - har en polare som fick sitt set genomgånget för en tid sedan...

Själv har jag fått en fjärr och ett riaakort lagat utan kostnad - respekt!

Mkt fin byggkvalitet och design, om man gillar vulgostilen jag tycker att dom är helläckra - vid riktigt svåra laster räcker inte slusteget riktigt, men annars spelare dom bättre än det angivna wattantalet..

Polarens genomgångna set är ju till salu, borgar ju för ett mer bekymersfritt köp se här:
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=24552

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!

Edited by - drkim on 2006/08/01 22:36:58
Go to Top of Page

mcbiff
Member

218 Posts

Posted - 2006/08/01 :  21:32:18  Show Profile Send mcbiff a Private Message
Tack för det svaret, nu känner jag mig genast lugnare. Kanske vore något att slå till på då. Undrar dock lite vad som avses med "svåra laster", skulle ett par 4 ohms-högtalare kvalificera sig? Jag har ett ganska litet rum, så det handlar aldrig om att maxa volymen.

Tack för tipset om din polares uppsättning, det vore väldigt intressant om det inte vore för att jag skulle få Densen-grejerna mot min Primare och en förhållandevis blygsam peng i en butik. Fast det är klart, är din kompis intresserad av en Primare I20 så kan vi snacka.
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2006/08/01 :  22:36:40  Show Profile Send drkim a Private Message
Nja- svåra laster det är ju inget som jag är expert på - tycker inte heller det verkar finnas någon koppling ibland mellan data och verklighet - vissa högtalare som skall vara "lätta laster" blommar inte ut fören dom får duktigt med effekt, andra som ska vara svåra - funkar att driva med små rörstärkare...

Funkar det med din Primare så lär det inte funka sämre med Densen om jag säger så...

Vad det gäller min polares grejer så får du kolla med honom, ingen aning om han är intresserad av din Primare i inbyte..

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

buris
Member

169 Posts

Posted - 2006/08/01 :  22:56:20  Show Profile Send buris a Private Message
tja mcbiff!
tja jag bor I s-vall och sitter med en primare riggg som består av SP31,7, 30,2och ett A30,3 du kan ju höra av dig om du villprova lr låna nått, eventueelt är försteget till salu.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000