Author |
Topic |
|
KingX
Member
586 Posts |
Posted - 2006/07/24 : 23:44:55
|
Ja äntligen är den på väg! Räknar med och få den imorgon (Tisdag)!
Ohh vad jag väntat på den här releasen av film! Ljud och Bild ska vara top notch på den här utgåvan! Mumma!
Nu vill jag ha regn imorgon! |
//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\ |
Edited by - KingX on 2006/07/24 23:45:32 |
|
f95toli
Member
4209 Posts |
Posted - 2006/07/25 : 00:49:25
|
Det ska väl också sägas att det faktiskt är en riktigt bra film. Trots typiskt "Hollywood-upplägg" med stjärnor, specialeffekter osv så finns det faktist en hel del hjärna också. Jag blev positivt överaskad när jag såg den.
Det bästa med den är att den är så pass balanserad i hur den skildrar korstågen (även om den naturligtvis tar sig vissa friheter med tidslinjen, men det får man stå ut med), araberna skildras ju med en hel del sympati vilket ju tyvärr är rätt ovanligt i dagens filmer. Det fanns (och finns) goda och onda människor på bägge sidor av de flesta konflikter, rätt uppfriskande med en film där man faktiskt ser det.
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2006/07/25 : 00:56:57
|
quote: Det ska väl också sägas att det faktiskt är en riktigt bra film. Trots typiskt "Hollywood-upplägg" med stjärnor, specialeffekter osv så finns det faktist en hel del hjärna också. Jag blev positivt överaskad när jag såg den.
Det bästa med den är att den är så pass balanserad i hur den skildrar korstågen (även om den naturligtvis tar sig vissa friheter med tidslinjen, men det får man stå ut med), araberna skildras ju med en hel del sympati vilket ju tyvärr är rätt ovanligt i dagens filmer. Det fanns (och finns) goda och onda människor på bägge sidor av de flesta konflikter, rätt uppfriskande med en film där man faktiskt ser det.
Va?!?? Det innebär ju att den kanske tom är sevärd ?! |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
KingX
Member
586 Posts |
Posted - 2006/07/25 : 08:01:45
|
mm.. den förlängda versionen skall vara ngt i hästväg då ridley scott får visa sin vision av den här filmen. Bio versionen var väldans sönderklippt och klände mest konstig och osammanhängande.. detta pga filmbolaget inte "trodde" att folk hade orkat sitta i 3 timmar i en salong..
nåväl, ska bli kul och komma hem idag |
|
|
Kmj
Member
2870 Posts |
Posted - 2006/07/25 : 08:50:33
|
quote: Bio versionen var väldans sönderklippt och klände mest konstig och osammanhängande..
Stämmer bra, jag minns att vi satt och önskade att filmen skulle vara slut någon gång när vi såg den. |
.....where the music comes to die. |
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2006/07/25 : 10:43:06
|
Är det inte roligt att folk alltid tar för givet att en film blir bättre av att den blir längre.
Jag för min del tycker att de oftast drar ner på tempo mmm. Dvs filmer brukar i mina ögon snarare bli sämre när de blir längre.Att sedan filmbolagen och regissören kan hävda som argument för att kunna sälja en film en gång till att de inte trodde att folk skulle kunna orka att se en film som är längre än tre timmar tycker jag blir löjligt det med. Men folk vill ju tydligen betala för filmer både en och två gånger. Mvh Kristofer |
|
|
KingX
Member
586 Posts |
Posted - 2006/07/25 : 11:53:22
|
Jo visst känns det många ggr planerat av bolagen eftersom folk allt som oftast vill se förlänga versioner, men i Kingdom Of Heaven fallet så har juh Ridley Scott till och med bett om ursäkt i en amerikansk nöjjestdining för den dåligt klippta bio versionen.
Det är mkt plot holes som täpps igen iochmed den här förlängda som släppts.. Jag har också den här gången varit smart och väntat med köp (alltså har inte bio versionen) så känns bra |
|
|
f95toli
Member
4209 Posts |
Posted - 2006/07/25 : 12:21:39
|
Jag tyckte den hängde ihop rätt bra när jag så den på DVD. Jag hyrde den här i England strax före sommaren så jag tror inte det var någon "Special Edition". Å andra sidan så har jag läst en del om korstågens historia så jag kände igen de flesta av de verkliga karaktärerna, det kan vara så att jag omedvetet fyllde igen "luckorna" i den del av handlingen som baseras på historiska händelser. Är det några specialla "fel" i den kortade versionen som ni tänker på? |
|
|
ryst
Medlem i AÖ
1470 Posts |
Posted - 2006/07/25 : 12:50:25
|
f95toil: i biover. har de bl.a klippt bort hela historian om Sibyllas unge. Tycker filmen är underskattad, bra film som blev ännu bättre i den längre ver. |
______________________________________________ Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D |
Edited by - ryst on 2006/07/25 12:51:35 |
|
|
KingX
Member
586 Posts |
Posted - 2006/07/25 : 23:01:01
|
Har nu avnjutit denna förlängda version i kväll och jösses anamma! Det känns juh nästan som om man tittar på en helt ny film! Förra versionen kändes hafsig och medioker. NU är det en totlat lysnade, häpnadsväckande och strak film som växt fram! Att 45 minuter mer kan göra så mkt för en film. Man får en mkt bättre överblick i alla karaktärer som är med i filmen. Sibyllas unge ja.. Hur kunde dom klippa bort en sådan vital del i filmen?
Well, ni som inte sett den här förlängda ta och gör det.. Ni kommer med stor sannolikhet bli lika tagna som en annan. Bravo Ridley Scott!
|
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2006/07/26 : 12:14:12
|
Låter lovande. Tack för tipset. |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2006/07/26 : 14:44:15
|
Kanske skall kolla upp den och låna den ändå trots att jag inte brukar tycka att förlängda filmer de facto blir bättre. MvhKristofer |
|
|
KingX
Member
586 Posts |
Posted - 2006/07/26 : 16:53:11
|
kan juh tillägga att de vässat upp både bilden och ljudet en del sedan första utgåvan också... då de lagt denna på 2 kivor så har de juh kunnat köra mindre komprimerat vilket resulterar i fiiin bild och fiint DTS spår *mumma* |
|
|
j0akim
Member
1387 Posts |
Posted - 2006/07/29 : 00:36:31
|
denna utgåva låter najs. frågan är när HD-utgåvorna börjar släppas... |
Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP
Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod Mitt galleri |
|
|
|
Topic |
|