HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Kingdom Of Heaven - Extended Edition
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/07/24 :  23:44:55  Show Profile Send KingX a Private Message
Ja äntligen är den på väg! Räknar med och få den imorgon (Tisdag)!

Ohh vad jag väntat på den här releasen av film!
Ljud och Bild ska vara top notch på den här utgåvan! Mumma!


Nu vill jag ha regn imorgon!

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\

Edited by - KingX on 2006/07/24 23:45:32

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/07/25 :  00:49:25  Show Profile Send f95toli a Private Message
Det ska väl också sägas att det faktiskt är en riktigt bra film.
Trots typiskt "Hollywood-upplägg" med stjärnor, specialeffekter osv så finns det faktist en hel del hjärna också. Jag blev positivt överaskad när jag såg den.

Det bästa med den är att den är så pass balanserad i hur den skildrar korstågen (även om den naturligtvis tar sig vissa friheter med tidslinjen, men det får man stå ut med), araberna skildras ju med en hel del sympati vilket ju tyvärr är rätt ovanligt i dagens filmer.
Det fanns (och finns) goda och onda människor på bägge sidor av de flesta konflikter, rätt uppfriskande med en film där man faktiskt ser det.



Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/07/25 :  00:56:57  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
quote:
Det ska väl också sägas att det faktiskt är en riktigt bra film.
Trots typiskt "Hollywood-upplägg" med stjärnor, specialeffekter osv så finns det faktist en hel del hjärna också. Jag blev positivt överaskad när jag såg den.

Det bästa med den är att den är så pass balanserad i hur den skildrar korstågen (även om den naturligtvis tar sig vissa friheter med tidslinjen, men det får man stå ut med), araberna skildras ju med en hel del sympati vilket ju tyvärr är rätt ovanligt i dagens filmer.
Det fanns (och finns) goda och onda människor på bägge sidor av de flesta konflikter, rätt uppfriskande med en film där man faktiskt ser det.


Va?!?? Det innebär ju att den kanske tom är sevärd ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/07/25 :  08:01:45  Show Profile Send KingX a Private Message
mm.. den förlängda versionen skall vara ngt i hästväg då ridley scott får visa sin vision av den här filmen. Bio versionen var väldans sönderklippt och klände mest konstig och osammanhängande.. detta pga filmbolaget inte "trodde" att folk hade orkat sitta i 3 timmar i en salong..

nåväl, ska bli kul och komma hem idag

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/07/25 :  08:50:33  Show Profile Send Kmj a Private Message
quote:
Bio versionen var väldans sönderklippt och klände mest konstig och osammanhängande..

Stämmer bra, jag minns att vi satt och önskade att filmen skulle vara slut någon gång när vi såg den.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/07/25 :  10:43:06  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Är det inte roligt att folk alltid tar för givet att en film blir bättre av att den blir längre.

Jag för min del tycker att de oftast drar ner på tempo mmm. Dvs filmer brukar i mina ögon snarare bli sämre när de blir längre.Att sedan filmbolagen och regissören kan hävda som argument för att kunna sälja en film en gång till att de inte trodde att folk skulle kunna orka att se en film som är längre än tre timmar tycker jag blir löjligt det med. Men folk vill ju tydligen betala för filmer både en och två gånger. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/07/25 :  11:53:22  Show Profile Send KingX a Private Message
Jo visst känns det många ggr planerat av bolagen eftersom folk allt som oftast vill se förlänga versioner, men i Kingdom Of Heaven fallet så har juh Ridley Scott till och med bett om ursäkt i en amerikansk nöjjestdining för den dåligt klippta bio versionen.

Det är mkt plot holes som täpps igen iochmed den här förlängda som släppts..
Jag har också den här gången varit smart och väntat med köp (alltså har inte bio versionen) så känns bra

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/07/25 :  12:21:39  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag tyckte den hängde ihop rätt bra när jag så den på DVD. Jag hyrde den här i England strax före sommaren så jag tror inte det var någon "Special Edition".
Å andra sidan så har jag läst en del om korstågens historia så jag kände igen de flesta av de verkliga karaktärerna, det kan vara så att jag omedvetet fyllde igen "luckorna" i den del av handlingen som baseras på historiska händelser.
Är det några specialla "fel" i den kortade versionen som ni tänker på?
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2006/07/25 :  12:50:25  Show Profile Send ryst a Private Message
f95toil: i biover. har de bl.a klippt bort hela historian om Sibyllas unge. Tycker filmen är underskattad, bra film som blev ännu bättre i den längre ver.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D

Edited by - ryst on 2006/07/25 12:51:35
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/07/25 :  23:01:01  Show Profile Send KingX a Private Message
Har nu avnjutit denna förlängda version i kväll och jösses anamma! Det känns juh nästan som om man tittar på en helt ny film! Förra versionen kändes hafsig och medioker. NU är det en totlat lysnade, häpnadsväckande och strak film som växt fram! Att 45 minuter mer kan göra så mkt för en film.
Man får en mkt bättre överblick i alla karaktärer som är med i filmen.
Sibyllas unge ja.. Hur kunde dom klippa bort en sådan vital del i filmen?

Well, ni som inte sett den här förlängda ta och gör det.. Ni kommer med stor sannolikhet bli lika tagna som en annan.
Bravo Ridley Scott!

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2006/07/26 :  12:14:12  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Låter lovande. Tack för tipset.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/07/26 :  14:44:15  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Kanske skall kolla upp den och låna den ändå trots att jag inte brukar tycka att förlängda filmer de facto blir bättre. MvhKristofer
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2006/07/26 :  16:53:11  Show Profile Send KingX a Private Message
kan juh tillägga att de vässat upp både bilden och ljudet en del sedan första utgåvan också... då de lagt denna på 2 kivor så har de juh kunnat köra mindre komprimerat vilket resulterar i fiiin bild och fiint DTS spår *mumma*

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2006/07/29 :  00:36:31  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
denna utgåva låter najs. frågan är när HD-utgåvorna börjar släppas...

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000