HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Lägenhet i Göteborg Hur?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2006/07/22 :  23:06:59  Show Profile Send U1 a Private Message
En vännina till mig letar efter en studentlägenhet i Göteborg. Har ni några bra tipps på hur man hittar en sådan ganska fort.

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2006/07/22 :  23:19:12  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message
Det första hon bör göra är att kika här http://ledigt.bostadsbolaget.se/Apartment/list.aspx?mode=Student&index=1

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa

Edited by - Karnaa on 2006/07/22 23:20:41
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/07/23 :  11:52:50  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
anmäla sig på boplats göteborg! http://www.boplatsgbg.se/
enda sättet att få lägenhet i Gbg om man inte vill hyra privat till "Gris" priser!

//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/07/23 :  11:55:59  Show Profile Send Kmj a Private Message
oj, det är ruskigt svårt så kort innan studierna börjar. Jag vet inget nu men hör jag något så PM:ar jag.

En temporär sak kan ju va att ringa på annonser för enskiljda rum, det är ofta dyrare än ett litet studentrum men det är ju ett tak.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

weezer
Member

568 Posts

Posted - 2006/07/23 :  13:22:31  Show Profile Send weezer a Private Message
Annonsera, och se till att annonsen sticker ut. Det har hjälpt mig när jag sökt lgh i Gbg.
Go to Top of Page

grodan
Member

99 Posts

Posted - 2006/07/23 :  21:11:26  Show Profile Send grodan a Private Message
Annars kan hon kampa på närmsta gräsplätt utanför skolan! Det gjorde en kille förra året, haha :)
Va visst inte populärt när en mycket glad klasskompis råkade sno hans tält på vägen hem från studentfest bara så glöm inte lås! ;)

// Jonas
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/07/23 :  23:35:35  Show Profile Send f95toli a Private Message
För några år sedan brukade det gå att hitta lägenheter en bit utanför centrum. Själv bodde jag 9 år i Biskopsgården och trivdes bra trots att området har ett (i mitt tycke oförtjänt) dåligt rykte.

När jag flyttade förra hösten så togs lägenheten över (tror jag) av tre stycken studenter (det var en fyra) som skulle dela.
Det kan vara lättare att hitta något om man är villig att dela med någon, ettorna går som smör i solsken just nu men tvåor och treor i miljonprogramsområdena kan kanske gå att hitta. Men man bör nog som sagt var dela om man ska klara hyran på pengarna man får från CSN.

Go to Top of Page

escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts

Posted - 2006/07/24 :  00:15:32  Show Profile Send escape a Private Message
sgsbostader.com är det som förmedlar de flesta studentbostäder. Innan kursstart finns det chans att som antagen student få en "sista minutenlägenhet" utan att ha stått i kö minst de 9 månader som normalt krävs.
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2006/07/24 :  00:18:07  Show Profile Send labrat a Private Message
Studentrum och större studentlägenheter måste man stå i kö på i minst 1-2 år för att ha en chans att få (Hos SGS Studentbostäder, enda bostadskön som existerar i göteborg). Vanliga lägenheter ute i förorterna är ganska lätta att få (Länsmans/Biskopsgården, Angered, Kortedala osv). Be henne registrera sig på Boplats.se och skriv ärligt men aningens desperat i beskrivningen av hennes situation och sök på. Bostadsbolagen brukar prioritera folk som skall flytta till gbg utifrån, men dessvärre inte studenter. Bekanta som har varit i liknande situationer har dock fått lägenheter i ovannämnda områden på 1-2 veckors sökande. Vill man bo någorlunda centralt eller i finare område måste man antingen ha bra kontakter eller hosta upp miljonen och köpa en lägenhet.

Sandoz in the rain

Edited by - labrat on 2006/07/24 00:18:53
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000