Author |
Topic |
|
Calle G
Member
521 Posts |
Posted - 2006/07/18 : 08:24:24
|
Som omväxling tänkte jag tipsa om en skiva med barnlåtar som dessutom är riktigt väl inspelad.
"Barnens Bästa Småsånger" från Gammafon innehåller 23 tilltalande och trevliga barnlåtar. 3-åringen sitter som klistrad framför högtalaren... och det låter bra! Väl uppmickat och okomprimerat. Barnen som sjunger hamnar mitt i vardagsrummet. "Björnen Sover" med Carl-Einar Häckner, barn, och en ståbas... mumma, funkar att testa subwoofers med.
Så ni som försöker kombinera småbarn och välljud.. missa inte denna! |
|
Circlomanen
Semesterfirare
9880 Posts |
Posted - 2006/07/18 : 10:28:16
|
Tack för tips! Skall kollas upp.
Mvh Johannes. |
|
|
Greyn
Starting Member
28 Posts |
Posted - 2006/07/23 : 19:54:08
|
Jag vill bidra med ytterligare ett tips (jag tror att den nämnts tidigare här på forumet): Favoritsånger från Pippi, Emil och Madicken.
Inspelat av Göteborgsmusiken. Suveräna arrangemang och mycket duktiga musiker. Skivan är utgiven av Naxos.
/Christer
P.S. Min son (Johannes(!), nu 2,5 år) var helt galen i skivan. Vi spelade den flera gånger om dagen när den var ny. |
|
|
Magoo
Member
509 Posts |
Posted - 2006/07/28 : 14:13:56
|
Jag kan rekommenderaa Djurens brevlåda med James och Karin. Roliga låtar som andas lite sjuttiotal med lag dos flum "jag är en liten fjärilslarv som legat och förpuppat mig, men nu så vill jag flyga, flyga långt långt bort..." som ett exempel.
|
comfortably numb |
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2006/07/28 : 15:15:28
|
Allting med Electric Banana Band håller ypperlig kvalitet. Zvampen används fortfarande som demolåt. |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
|
|
Calle G
Member
521 Posts |
Posted - 2006/07/30 : 21:33:43
|
Jag måste fortfarande vurma lite extra för Gammafons skiva, även efter att ha köpt Göteborgsmusikerna... den är faktiskt nåt alldeles extra.
Ja, EBB är ju super :) |
|
|
govinda
Med nytt namn
2290 Posts |
Posted - 2006/07/30 : 23:04:34
|
Hej Calle G
Jag har inga egna barn men det hindrar en ju inte från att lyssna på barn-musik. Jag rekomenderar allt med Mora Träsk Kanske inte hifi men man blir på riktigt gott humör
Vad gör man inte för att få kallas allätare
Mvh Anders.S
|
|
|
mikaels
Member
160 Posts |
|
|
Topic |
|