Är också mycket nyfiken på ovan nämnda CD. Har tyvärr hört att den ska luta mer åt den ljusa sidan, vilket inte funkar så bra med mitt system och mitt ljudiedeal.
Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Mitt intresse ledde till att jag lånade hem förstärkaren. Något jag inte skulle ha gjort.
Jag är helt såld. Ha-begäret är fruktansvärt stort. På något (ärligt) sätt måste jag skaffa en sådan. Dags att sälja av lite kanske.....
Har aldrig hört något så fantastiskt. Visst har det låtit bra tidigare, men att det kunde låta så bra hade jag ingen aning om.
För er som ännu inte stiftat någon bekantskap med den kan jag nämna att det är en rörförstärkare med följande data.
Specifications Output power 2 x 50 W Speaker impedance 4 & 8 ohms Line input impedance 50 K ohms Line sensitivity 280 mV Frequency response 5Hz-100KHz -3dB T.H.D. Better than 0,2 dB Signal / Noise Better than 90 dB Phase Inverting Vacuum tubes 4xKT88. 2x12BH7. 1xE83CC Power consumption 250 W Dimensions 430(W) 185(H) 390 (D) Shipping weight 25 Kg
Den har ett inbyggt RIIA-steg med rör. Låter suveränt bra.
Den ser ut så här.
Får ni möjligheten, nej ni ska helt enkelt se till att ni får lyssna på den. Se så, pallra er nu i väg i morgon till närmaste återförsäljare och lyssna eller ännu hellre låna hem den. Men gör bara dett om ni har pengar till att köpa den. Kom i håg att jag varnade er..........
Och till er som skyller på att ni inte kan ha rör för att ni ha barn har här en förstärkare där det inte går att komma åt rören utifrån på gott och ont.
Enda nackdelarna som jag har hittat är följande. - Går inte att se någon rörglöd från lyssningsplatsen. - Fjärrkontrollen är en plastig sak. - Priset är lite väl högt för mig, 27.000 SEK enligt prislistan.
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"