HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Ice cold rain sökes
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/07/09 :  21:21:53  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Ice cold rain sjunger en snubbe på en bränd skiva som jag köpte på en loppis för 10kr.
Jag vet ej vilken skiva som den finns med på, det verkar vara en blanding av olika musik på denna brända skiva och det står inget på skivan.
Denna låt är något med blues rock eller liknande, härligt drag och man rycks utan problem med och hårbotten drar ihop sig
Jag undrar om det är någon som har en aning om viken skiva den här låten är bränd ifrån
Mycket bra låt är det och jag måste ha tag på orginal skivan omedelbart annars blir jag tokig

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2006/07/10 :  01:14:38  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Dark Lotus kanske?

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/07/10 :  17:58:25  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Skulle tippa på att det är "Blues Company - Cold rain" du letar efter.

Edit: Låten alltså. Är det rätt låt så kan skivan vara en samling
som Tyska "Audio" gav ut. Testa att skicka den till nån cddb-funktion,
audiograbbers brukar fixa det mesta.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se

Edited by - Dahlberg on 2006/07/10 18:04:37
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000