HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 JM Lab Electra 906
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2002/07/04 :  22:37:19  Show Profile Send MaS a Private Message
--------------------------------------------------------------------------------
Hej på er.

Finns det nåen av er som lyysnat på Electra 906?
I så fall var den hygglo eller ej, är det nån som jämfört den med tex Dynaudio contour 1.3 (mk se eller vad den nu heter) eller Monken, ringde till en försäljare som sålde både Jm Lab och Dynaudion och han höjde Jm Lab till skyarna jämfört med Dynaudion.
Dynaudion var nog en så där 6-8000 dyrare än Jm Lab.

Skall åka till han och lyssna nu på semestern men det vore kul att höra om nån av er hade lyssnat och jämfört.

Mvh MaS

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/07/05 :  11:15:29  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message


Hej MaS,

Jag har ett par 905:or som jag spelar på i min hembio, givetvis har jag ju inte kunnat låta bli att även spela på dem i min HiFi. Jag är mycket nöjd med dessa små högtalare, de spelar så öppet och detaljerat med en underbar dynamik trots storleken. En liten brasklapp dock, det går inte att koppla vad som helst till dem, har du något i kjedjan som inte håller måttet kommer det att avslöjas.

Jag har hört 906 som hastigast, inte tillräckligt för att bilda mig en uppfattning om hur bra de är, men det skulle förvåna mig mycket om de skulle vara sämre. Jag har en kompis som lyssnat på dem mycket och han tycker de är bättre än 905. Om du inte bryr dig om den nedersta basen tror jag att du skall lägga ett öra på dem.

Mvh
Audionet



Edited by - Audionet on 2002/07/05 11:17:3
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000