HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Gothams gac-2 signal kabel erfarenheter. KÖPT
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2006/07/06 :  21:59:57  Show Profile Send matsj a Private Message
Jag måste köpa ganska mycket signal kabel till min stereo / bio ca 30 meter o tittar på Elfas Gothams gac-2 cabel. Den är rimlig i pris runt 9,42+m per meter ( 55-813-01 ). Är här någon som har provat den o är nöjd eller har ett bättre förslag ?

mats

1W=115db.

Edited by - matsj on 2006/07/09 08:28:01

Michael
Member

110 Posts

Posted - 2006/07/07 :  15:25:45  Show Profile Send Michael a Private Message
GAC-2 AES-EBU är en bra kabel även för normal analoga signaler (den är igentligen för balancerad digital överföring). Kostar dock lite mer, 17,20kr/m (30m).

Jag själv kör med Belden 7703NH (55-792-22), 9,33kr/m (30m). Den har enkardeliga ledare (sägs ju vara bra, i alla fall i högtalar sammanhang). Notera att den är lite styv och tål troligtvis inte jätte många hårda böjningar, men min utrustning står still så då är det ingen fara.

Båda dessa kablar har grövre area och lägre kapacitans än GAC-2.

//Michael
Go to Top of Page

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2006/07/07 :  20:20:17  Show Profile Send matsj a Private Message
Tack för det michael. Det är tänkt att köra digitalt sedan men har inte råd just nu. Man skall göra så mycket annat också.
Jag blåser nog in till Elfa i morgon o handlar líte kabel och xlr kontakter.
Många kontakter blir det, dvd->processor->3 aktiva filter-> 4 st 2 kanals steg + 1 st 5 kanals steg = dyrt.

Men vad gör man inte för att vara värst .

mats

1W=115db.
Go to Top of Page

Michael
Member

110 Posts

Posted - 2006/07/08 :  12:32:00  Show Profile Send Michael a Private Message
Neutrik NC3FX-B och NC3MX-B, kan jag rekommendera. Finns också färgade bakkåpor att köpa till.

PS. GAC-2 AES-EBU har en häftig färg (i alla fall när jag köpte, grå som det står i Elfa stämmer inte. Bilden stämmer.).

//Michael
Go to Top of Page

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2006/07/08 :  14:33:45  Show Profile Send matsj a Private Message
Jag har precis kommit hem från Elfa med en bra påse 30 meter gotham kabel och 40 Neutrik kontakter.

mats

1W=115db.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000