HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 JM Lab Electra 906
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2002/07/04 :  22:15:10  Show Profile Send MaS a Private Message
Hej på er.

Finns det nåen av er som lyysnat på Electra 906?
I så fall var den hygglo eller ej, är det nån som jämfört den med tex Dynaudio contour 1.3 (mk se eller vad den nu heter) eller Monken, ringde till en försäljare som sålde både Jm Lab och Dynaudion och han höjde Jm Lab till skyarna jämfört med Dynaudion.
Dynaudion var nog en så där 6-8000 dyrare än Jm Lab.

Skall åka till han och lyssna nu på semestern men det vore kul att höra om nån av er hade lyssnat och jämfört.

Mvh MaS


Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/07/04 :  22:35:37  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message
Tuff fråga, jag har lyssnat på JM lab, men
inte mycket på Dynaudio, även Mårten Design.

Saken är den att dessa tre högtalare låter rätt
olikt varandra.

Själv skulle jag antagligen välja JM lab, fast
det skulle jag kanske få ångra senare.

Dynaudion har juh fått mkt fina recensioner,
Monk låter bra med alla inspelningar, fast
saknar den yttersta spetsen i diskantområdet.



bara en känsla jag har när jag köper saker.



---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tigern

Edited by - Niklas Nord on 2002/07/04 22:37:0
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2002/07/05 :  09:04:18  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Om jag skulle var du så skulle jag ta mig till en försäljare som har både Mårten Design,JMlab, Dynaudio och lyssna.
Vet att sontec i sthlm har nån MD och JM så då kan du iaf jämföra mellan dessa märken.

*hansomintevillepussas
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2002/07/30 :  14:22:52  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Hej!

Jag har nyss loggat in på denna sida och det här blir alltså mitt första och förhoppningsvis inte sista inlägg här.

Hursomhelst, som Niklas sa så tycker jag också att dessa högtalare låter rätt olika varandra (båda är dock bra på sitt sätt). Jag funderar på att köpa någon av dessa högtalare (golvmodellerna) och kan bara säga som så; PRÖVA HEMMA!!!

Helst med JMlab som jag tycker är extremt kräsen med vad den paras ihop med. Många polare har blivit besvikna när de köpt högtalare innan de provat ha dom hemma under en helg eller två.

Se dessutom, för guds skull!, till att JMlab är inspelade innan du provlyssnar. Här är det första gången jag hörde hur stor skillnad en tillspelning gjorde.

Lycka till

Stefan

Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2002/07/30 :  15:46:07  Show Profile Send krelle a Private Message
Hallo, jag har lyssnat på både monk och JmLab, ingen av dem imponerade på mig med mina grejer. Monkarna lät bra men hade ett för påträngande mellanregister enligt mitt tycke, särskilt på kvinnoröster i övre mellanregistret lät jobbigt. Vi som testade blev fort lyssningströtta, vilket oxå gällde jmlaben men med rätt grejer bakom så kanske dem funkar bra..... själv valde jag Totem Hawk som har ett mellanregister som är mycket bra, kanske värt att prova hälsningar Krelle....

Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/07/30 :  19:10:47  Show Profile Send mag a Private Message
Totem kör väl med Dynaudio element om jag inte misstar mig.
Lustigt att ni tycker att mellanregistret inte var bra, jag trodde det var Mårtens (T&Ps) starka sida. Måste till ljudmakarn och lyssna lite seriöst på nån Mårten.



//Magnu
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000