HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Oväntat badgäst i västerås!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Machine
Member

374 Posts

Posted - 2006/06/26 :  10:57:32  Show Profile Send Machine a Private Message
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=212056

Stackars orm!

"Skit in - Skit ut"

Edited by - Machine on 2006/06/26 10:58:15

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/06/26 :  11:06:06  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag kan berätta att det är mer vanligt än man tror att idiotägare släpper ut sina djur alternativt dom rymmer

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2006/06/26 :  11:31:31  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Vi hittade en död "kramorm" (vet inte art) i vår sjö utanför huset förra sommaren. Den var ganska rejäl, säkert 7-8 cm tjock.
Sanslöst att man kan göra så här, inga djurvänner precis.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/06/26 :  14:28:38  Show Profile Send jerico a Private Message
Det är väll inte så länge sedan som de hittade skallerormar vid hallandsåsen om jag inte mins fel.

Bekymret är att de är "så söta" när de är små men folk har svårt att ta att de kan bli över 2 meter långa...

Och de som får lida är de stackars djuren och de krakar som har orm fobi samt att vårat ekosystem inte är anpassat för den typen av ormar.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/06/26 :  15:33:47  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Asiatiska ormar klarar inte en vinter här men vissa arter av Skallerormar o Majssnokar skulle säkert klara av att bo i södra Sverige. Det skullle inte behövas många ormar för att ett bestånd skulle bli till.

I Florida har dom dessa bekymmer med Asiatiska ormar som har snurrat upp faunan totalt.

Men bara idén att släppa lös ett livsfarligt djur finner jag inte ord för

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/06/26 :  15:53:04  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Kommer ihåg diskusssionen som jag hade med min bror för att avråda honom från att skaffa en leguan. Apropå att djuren ofta blir större än man tror. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/06/26 :  21:00:17  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Så rätt så !
En liten nyfödd Tigerpyton är 30 cm ungefär o tjock som ett finger när den kläcks. Men mycket mat så är den 3 meter efter 1 år o tjock som en överarm !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000