HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Rör: Svensk 600mA 30 ohm spole för LC-filter?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2006/06/23 :  20:20:47  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Hej!

Vem lindar en 600mA makttillförsel-spole... strömförsörjning kallar vi det ja... på mellan 0,5 och 4 Henry och max 30 ohm DCR, till ett billigare (inkl. frakt) pris än Lundahls LL1638? =)

Variant Choke-input (LC) ska det vara och jag önskar mig två stycken.


Glad missomar! hick

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house

Edited by - Ronnie_Ericsson on 2006/06/23 20:22:25

Ryssen
100.000-klubben

8476 Posts

Posted - 2006/06/23 :  20:27:24  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Du själv lindar billigare,eller http://www.edgaraudio.eu/tubes/trafo/HammondSwe4.pdf
priser längst ner på sidan

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2006/06/24 :  01:05:59  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Ah. Självklart. Tack!

Kom på att AE Europe kanske blir billigast trots frakten.
Lite tyst från dem den senaste månaden bara =)
Hammond får vara backup-plan #1.

quote:
Du själv lindar billigare

En vacker dag kanske. Fast jag börjar nog hellre i någon annan ände än drosslar till jätteströmförsörjningar.

Nåt jag blev inspirerad till att testa å linda själv är glöd-filter-spolar till direktupphettade rör. <1h <2A nånting.
Hur som helst har jag inget direktupphettat på gång, så det lockar bara lagom mycket. Kul att se att du får spänning ur dina lindningsexperiment!

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2006/06/27 :  15:14:36  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Tänkte bara nämna att jag fick en prisuppgift från AE Europe.
8 euro per drossel! *skratt*

Jag hoppas att de levererar och att grejerna funkar bra. Det blir spännande att se.


/Ronnie

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000