Author |
Topic |
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2006/06/22 : 16:21:04
|
Ja det blir ju lite omväxling nu när vi har fått se fel svar ända sedan igår kväll... |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare
3570 Posts |
Posted - 2006/06/22 : 17:00:33
|
Svaret är Badstrand.
Så här var det tänkt. Bad plus Slalom Kommentator.=Bad+strand. Kommentatorn jag tänkte mig var mycket riktigt Stig Strand. Zalve skrev faktist ut svaret i klartext när han förklarade ett annat svar.
Lite hjälp på vägen var / "Något vi ibland längtar till handlar det om och trots att det är en smal väg dit så hittar ni nog fram och sen kan ni glömma den där vägen" Visst längtar vi väl till en badstrand ibland.
Smal väg kan väl vara en Stig men den skulle vi glömma,vilket skulle associera till Stig Strand men stigen skulle egentligen inte vara med. "Bara att läsa och lägga ihop"......Bad plus o.s.v.
Varför ingen kom på lösningen, jo...jag tror att samtliga deltagare utom jag då förstås har intelligensproblem,ni har för många iq och tänker alldeles för mycket.
Skål och hej
|
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2006/06/22 : 17:04:55
|
Rebusar i röda tråden borde ej vara tillåtna....dessutom att strecket dras vid exakt angiven tidpunkt...det förhindrar slöa eftersläntrare att dra till med en gissning i sista sekunden. |
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2006/06/22 : 17:12:16
|
Vad i?
Jag hade faktiskt den tanken igår men av någon konstig anledning så tog jag (och hjärnan också tydligen) semester. Skyller på att jag var vrålhungrig. Åkte och tankade kärran (725:- ) och slängde ner en hamburgare igår kväll efter att ha svarat. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Draken
Member
1550 Posts |
Posted - 2006/06/22 : 18:29:29
|
Nej.... GÅ Å BADA! (ti, hi). Svårt, när man är en Bad-kruka? |
|
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare
3570 Posts |
Posted - 2006/06/22 : 19:12:40
|
ztenlund:"Åkte och tankade kärran (725:- ) Jag gjorde detsamma så jag har full förståelse för din frustration
Draken: Jo,du var den som tänkte till hälften rätt,trodde att kanske....nåja hoppas att du får en bra midsommar i alla fall
|
|
|
Topic |
|