HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Infekterade svamparna. Frågor & Är ny skiva på g?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2006/06/03 :  16:15:06  Show Profile Send FBK a Private Message
Hej Alla och Zalve

Länge sedan man hälsade på i denna avdelning, men det ska bli bättring på den punkten har jag lovat!

Som det står i rubriken så undrar jag nu om det är en nya skiva på g. Någon som kan upplysa om när i så fall, om nu detta rykte stämmer?

Och sedan så skulle jag vilja veta namnen på alla skivor som de har släppt?
Vilka är bra och vilka är mindre bra?

Mvh Per

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/06/03 :  16:20:02  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Från 12 Maj

quote:
Sadly the album will not be released as planned.
The album is ready, but...
There is this thing with record companies and distributors around the world - they need a minimum of 3 months to promote the album and prepare for its release.
For various reasons, things are not fully ready, and it would not be fair to release it like that.
We cannot blame B.N.E, because they've done a great job and they are ready to go.
We are really sorry, and believe me, we really want to release this album already!
In the meantime, we will think of ways to make it up to you guys, and hopefully sooner then later it will be behind us :)
Thanks a lot for all, and we will keep you updated.



Här hittar du skivsläppen
http://www.infected.co.il/futureCitySkin/music.php?type=released

Converting Vegetarians är den klart bästa enligt min mening. Det är en dubbel med 2 vitt skillda stilar på

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2006/06/03 16:23:03
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2006/06/03 :  16:31:25  Show Profile Send FBK a Private Message
Tack för infon Johan!

När det gäller deras skivor så har jag bara lyssnat på Converting Vegetarians och den sista? Och disc 2 på Converting Vegetarians och den sista skivan är bra, men hur är tidigare skivor i jämförelse med dessa, Samma stil eller?

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/06/03 :  16:38:29  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Dom 2 första skivorna har jag faktiskt inte lyssnat på och BP Empire gillar jag inte direkt

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2006/06/09 :  23:03:00  Show Profile Send FBK a Private Message
Är det ingen som har lyssnat på svamparnas tidigare/första skivor?

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/06/09 :  23:21:55  Show Profile
Alla skivor är typ psy-trance utom andra skivan på converting vegitarians. Jag har alla för övrigt

"other side" är helt annorlunda mot resten av deras material. Nya skivan kommer att vara en dubbel cd som också den kommer ha en "other-side"

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/06/10 :  12:11:54  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag köpte min första svamp-skiva för några veckor sedan ("I'm the supervisor") men jag har hört en del av deras låtar tidigare.

Det är många år sedan jag lyssnade på trance i någon större omfattning men det är två saker som slår mig när jag lyssnar på svamparna.
För det första är musiken betydligt mer "avancerad" än den trance jag brukade lyssna till vad gäller uppbyggnad etc, det är betydligt mer "innehåll" i låtarna.

Det ändra är, och det kanske bara är inbillning, att jag tycker mig höra spår av konstmusik ("klassisk musik") i hur en del av låtarna är uppbyggda. De använder fler olika teman och tror jag,mina kunskaper i musikteori är rätt dåliga, även kontrapunkt.
De använder ju även samplad klassisk musik i många av låtarna..

När jag kör namnen genom Allmusic.com så hittar jag dock inget om klassisk skolning hos någon av dem. Det är iofs möjligt att det bara plockat upp det på vägen, eller att jag helt enkelt inbillar mig.

Någon som vet?
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/06/10 :  12:14:30  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag borde googlat innan jag frågade
Hittade detta på http://www.thumpradio.com/index.cfm?artistid=231

"Erez, born 1980, has a classical music education, studying to play the organ since the age of 4.


.... Duvdev, born 1974, has a similar training, 9 years playing the piano. "
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/06/10 :  13:54:40  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
På tal om medlemar , finns det fler än 2 ?
Vid skivan Classical Mushrooms står The legendary masterpiece that revealed Erez and Amit talent all over the world.
Sen under Event står det alltid vilka som spelar. Det verkar som om det finns lite fler inblandade , nån som vet ?


FBK
http://www.infected.co.il/futureCitySkin/music.php?type=released
Där kan man få lite smakprov från alla skivorna , även dom äldre

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2006/06/10 :  15:46:44  Show Profile Send FBK a Private Message
Martin.M!
Tycker nog att den senaste skivan "Im the supervisor" är hyffsat lik "the other side" De tidigare skivorna som jag nu snabb lyssnat på (tack Johan!) är ungefär som på Trance sidan på Converting Vegetarians. Sedan så håller jag med f95toli angående Svamparna, även om jag använder orden "högre klass" och bättre.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/09/21 :  17:09:50  Show Profile
Nyheter om Infecteds nya .. tyvär inte bra nyheter, har mailat lite med deras skivbolag i Israel

quote:
Dear Martin,

Unfortunately the new album "Vicious Delicious" will be released later than it was expected.

It will probably be released in the beginning of 2007.

Greetings from the Holy land,

Inbal
BNE

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

myskankan
Member

177 Posts

Posted - 2006/09/21 :  19:52:23  Show Profile Send myskankan a Private Message
quote:
På tal om medlemar , finns det fler än 2 ?
Vid skivan Classical Mushrooms står The legendary masterpiece that revealed Erez and Amit talent all over the world.
Sen under Event står det alltid vilka som spelar. Det verkar som om det finns lite fler inblandade , nån som vet ?


Det är bara Erez och Amit som är med i IM. Fast dom har släppt mycket musik under andra namn tillsammans med andra artister. Shiva Shidapu är väl den mest kända. Erez var runt 13 när han började släppa musik vad jag vet iaf.

Jag tycker bara att deras första skiva är riktigt bra. När dom släppte sin andra så var den ok, men det blev aldrig att jag lyssnade mycket på den. Höll inte måttet direkt. Sen har dom varit helt ointressanta för mig. Det finns mängder med bättre goa/psy-trance, enligt mig då.

Nature never did betray the heart that loved her...

Nästan alla mina skivor Min anläggning
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/09/21 :  19:58:31  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Infected har begåvats med nya effekter och synthar,hela tiden dem haft skivkontrakt,eftersom dem utvecklar sina ljud precis som min polare gör...

Its all the tweak on the dial that makes it happen....

Awright,Classical Mushroom heter skivan,låten - Bust-A-Move!

Den är väl ändå en av deras rediga klassiker!



Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000