HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Varv/ volt angivelse Trafo
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ryssen
100.000-klubben

8508 Posts

Posted - 2006/05/25 :  11:08:48  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Den angivelsen t.e.x hos Svebry,är den utan belastning eller med belastning.Ifall jag ev.får linda på några extra varv?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Jax
Member

667 Posts

Posted - 2006/05/25 :  15:03:13  Show Profile  Visit Jax's Homepage Send Jax a Private Message
Varv per volt är oberoende av belastningen. Det är lindningarnas resistans som bestämmer slutresultatet. Även primärens.

Man kan få ett hum om det genom att mäta primärens resistans och uppskatta sekundärens. Då kan man kompensera med lite extra varv.

/Janne

Rörfreak och snål smålänning i blodet.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8508 Posts

Posted - 2006/05/25 :  15:53:55  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Hjälp mig uppskatta.Det är den EI-120 primären har 9,5 ohm resistans
Sek: skall vara 355v/170mA 2,75v/varv.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7827 Posts

Posted - 2006/05/25 :  16:13:41  Show Profile Send Fuling a Private Message
Jag *tror* att Svebry inte räknat med något spänningsfall i sina tabeller, så lägg på några varv för säkerhets skull.
Hellre ha och inte behöva än att behöva och inte ha...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8508 Posts

Posted - 2006/05/25 :  18:27:29  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
Hellre ha och inte behöva än att behöva och inte ha...

Ok.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2006/05/26 :  19:42:54  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Ge dem dina "mått", alltså spänning vid angiven ström och låt dem linda. De trafos de lindat åt mig har funkat bra. I mitt sista slutsteg ligger spänningarna på kritiska punkter i förstärkaren inom någon volt från angivna standardvärden.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8508 Posts

Posted - 2006/05/26 :  20:55:11  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Jo det går ju men,det är ju det att jag vill klara det själv..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8508 Posts

Posted - 2006/05/27 :  19:43:05  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Provade att montera och testa trafon,dock vibrerade den som en vibrator,ej kortis.Måste bobinen vara monterad åt något specielt håll eller?Måste ändå demontera och linda på lite flre varv.

HITTAT felet,man ska blanda E I plåtarna vilket jag inte gjort.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2006/05/28 10:13:16
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000