HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 forum feedback -> "anonyma" citat
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2006/05/23 :  14:37:38  Show Profile Send n0p a Private Message
Är det bara jag som inte förstår poängen med att citera ett stycke text utan att uppge upphovsman till citatet?

Tillexempel i en 5 sidor lång tråd dyker det helt plötsligt upp ett citat utan avsändare och då ska man som oinvigd förväntas läsa igenom hela tråden för att "förstå poängen" med citatet...

Kan man inte med den programvara få med vem citatet kommer ifrån? Om detta inte går så tycker jag att en grundregel bör vara att innan citering skriva "skrivet av:"

Synpunkter någon?


Exit Planet Dust

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/05/23 :  14:41:25  Show Profile Send mayro a Private Message


där har du rätt. Jag gör nog det misstaget själv ibland. Skall försöka tänka på detta du markerar.....Säkert är vi flera som läser här som "känner igen oss" och bättrar oss bara genom du markerade det......

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/05/23 :  14:42:09  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det kommer med i den nya uppgraderingen av mjukvaran

(Flyttar till Off-toipcs)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000